Budování části severního obchvatu Opavy startuje. Úsek stavbaři dokončí za 3 roky

Na stavbě východní části severního obchvatu Opavy se začíná pracovat. Úsek dlouhý 1,8 kilometru by měl být dokončen v první polovině roku 2020. Vyžádá si náklady okolo 493 milionů korun, sdělila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. Povolení k vybudování komunikací vydali úředníci loni v listopadu.

Video Budování obchvatu Opavy
video

Budování obchvatu Opavy

Celkem jsou severní a jižní trasy obchvatu slezského města rozděleny na pět etap. Dvě jsou již dokončeny, stavba třetí začíná letos. Zbývající dvě se připravují.

„Stavba by měla trvat 34 měsíců. Město se na ní bude podílet částkou 13 milionů korun,“ uvedla redaktorka České televize Martina Koziolová.

„Dlouho jsme na tento okamžik čekali. Opava obchvat jednoznačně potřebuje. Je to pozitivní zpráva. Doufám, že výstavbu východní části severního obchvatu našeho města nebudou provázet žádné problémy.“

Radim Křupala (ČSSD)

opavský primátor

Obchvat je pro město významný. Výrazně totiž ulehčí centru a dalším částem Opavy od tranzitní dopravy.  Obchvat Opavy je i jednou z dopravních priorit kraje. Podle náměstka hejtmana pro dopravu Jakuba Unucky by měl zrychlit dopravu, která je směrem od Ostravy nejkomplikovanější na dalších dvou místech.

Podle Jakuba Unucky je to především prodloužená Rudná, jejíž dokončení brzdí soudní spory kvůli výkupu pozemků. Tam chybí dostavět už jen asi dvousetmetrový úsek, ten by se ale mělo podařit odblokovat. Dalším místem je pak obchvat Komárova.

Animace ŘSD: Silnice I/11 Opava, severní obchvat – západní a východní část:

Video Severní obchvat Opavy
video

Severní obchvat Opavy

Smlouvy podepsali v únoru

Ledvinová doplnila, že Ředitelství silnic a dálnic na konci roku 2015 vyhlásilo výběrové řízení na zhotovitele východní části obchvatu. Letos v únoru už podepsalo smlouvu se sdružením stavebních firem, které tuto komunikaci postaví.

„Součástí stavby bude sedm mostních objektů a přeložky dotčených inženýrských sítí,“ řekl tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 Martin Dostál. Peníze na stavební práce jsou podle něj zajištěny ve schváleném rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury.

Tato část severního obchvatu města Opavy bude navazovat na takzvanou spojku S1, která byla zprovozněna už v roce 2009. V provozu je i jedna etapa jižního obchvatu, jež propojuje ulice Těšínská a Hradecká. „Zbývající dvě etapy jsou v rozdílném stádiu přípravy,“ uvedl Dostál.

U západní části severního obchvatu je již hotova dokumentace pro stavební povolení a ještě letos začnou výkupy pozemků. Stavět by se mělo tři roky, a to od května 2019. V případě poslední části jižní trasy obchvatu, která zahrnuje i obchvat Otic, už bylo vydáno územní rozhodnutí.