Dálnici v okolí Prostějova čeká úprava. Některá místa jsou nebezpečná

Hned několik dálničních exitů v okolí Prostějova čeká úprava. Jsou až příliš nebezpečné pro řidiče. Jde například o krátké nájezdy na dálnice a s tím spojenou vysokou rychlost projíždějících vozů.

Video Problematické dálniční nájezdy
video

Několik dálničních nájezdů čeká oprava. Jsou nebezpečné

Jeden z nejrizikovějších exitů se nachází u Olšan u Prostějova. Pro řidiče je nebezpečný hlavně velmi krátký nájezd na dálnici. Podle dopravního experta Miroslava Charouze z organizace BESIP zde má řidič malý výhled.

„V případě, že by se zde cokoliv stalo, nebo tady z havarijních důvodů zastavilo auto, řidič není schopen na vzdálenost, kterou vidí, zastavit,“ popsal olšanský úsek.

Parametry tohoto a dalších minimálně třicet let starých exitů, které už jsou v dnešním silničním provozu nevyhovující, proto Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) postupně opraví. Podle Jana Rýdla, mluvčího ŘSD, proběhnou v případě potřeby práce na zádržných systémech a na odvodnění. Změní se také veškerá infrastruktura, která je spojena s těmito klíčovými body dálnice.

Ředitelství silnic a dálnic v současné době chystá opravu exitů u Žešova, Prostějov – jih, střed a sever. „Pro řidiče by v průběhu oprav měl být v těchto místech průjezdný vždy jeden jízdní pruh v každém směru,“ uvedla redaktorka České televize Zuzana Glacová. S opravami začne ŘSD už v březnu. Olšanský exit přijde na řadu až v letech 2018 až 2020. 

Nehod v Olomouckém kraji loni přibylo

Počet dopravních nehod v Olomouckém kraji loni ve srovnání s rokem 2015 vzrostl o 241 na 4979, zemřelo při nich ale zhruba o pětinu méně lidí. Počet usmrcených se v roce 2016 meziročně snížil o 11 na čtyři desítky, řekl náměstek ředitele krajského ředitelství policie Petr Tománek. 

Mezi hlavní příčiny loňských nehod v Olomouckém kraji patří nesprávný způsob jízdy, nepřiměřená rychlost, nesprávné předjíždění, nedání přednosti v jízdě a požití alkoholu či drog před jízdou. Na silnicích v kraji loni zahynulo 20 řidičů, 11 spolujezdců, sedm chodců a dva cyklisti. Těžce zraněno bylo 154 lidí, což bylo ve srovnání s rokem 2015 o 38 více. Počet lehce zraněných meziročně vzrostl o 100 na 1518.

Loni v polovině září se v Zábřehu na Šumpersku stala druhá nejtragičtější nehoda v Olomouckém kraji za posledních pět let. Při střetu osobního auta a autobusu tehdy zemřeli čtyři lidé. Tragičtější byla v posledních letech pouze srážka dvou aut v únoru 2011 na rychlostní silnici R46 u Prostějova, kdy zahynulo šest lidí, z toho jedno dítě. Další dopravní nehoda s vysokým počtem obětí se loni na konci července stala u Horní Moštěnice na Přerovsku. Při čelním střetu dvou osobních aut zemřeli tři lidé. Bylo mezi nimi i desetileté dítě.

Policie se chce letos v Olomouckém kraji zaměřit zejména na dodržování pravidel při přejíždění železničních přejezdů, technický stav nákladních aut či kontroly požití alkoholu a drog před jízdou. Počet zjištěných přestupků, které se týkají alkoholu a návykových látek, loni u řidičů v kraji vzrostl z 861 v roce 2015 na 914.