Leo Express chce svézt první cestující již 7. listopadu

Praha – Již od 7. listopadu pravděpodobně bude možné vybrat si na trase mezi Prahou a Ostravskem ze tří železničních dopravců. Měsíc před začátkem platnosti nového jízdního řádu chce zahájit zkušební provoz s cestujícími Leo Express, jehož vlaky zatím jezdí prázdné. Zprvu by měly jezdit dva páry spojů Leo Express.

Pro to, aby mohl první vlak vyjet už následující týden, bude ještě nutné povolení Drážního úřadu, představitelé firmy jsou ale přesvědčeni, že s tím nebudou mít problém. „Čekáme nyní na finální povolení od Drážního úřadu, kterému postupně předkládáme nezbytné podklady k rozhodnutí, a vše připravujeme na to, abychom mohli zahájit pilotní provoz s cestujícími již od středy 7. listopadu 2012,“ řekl majitel Leo Expressu a předseda představenstva Leoš Novotný. V případě zahájení dopravy až v prosinci s novým jízdním řádem by Leo Expressu hrozilo, že jeho start bude upozaděn vzhledem k množství dalších změn, které k celostátnímu a celoevropskému termínu změny jízdních řádů na železnici nastanou.

Leo Express bude provozovat jednotky řady 480 známé pod názvem Stadler Flirt. Původně byly sestrojeny pro regionální dopravu, v barvách českého dopravce se objeví jejich dálková varianta. „Vyprojektovali a navrhli jsme v podstatě zcela novou soupravu, jedinečně kombinující výhody regionální a dálkové vlakové jednotky,“ řekl ředitel české pobočky Stadleru Bohumír Kráčmar. Konkurovat bude jednotkám ČD řady 680 „Pendolino“ s naklápěcí skříní a klasickým vozům Regiojetu a ČD, které sice jsou konstrukčně staré již několik desetiletí, nedávno však prošly zásadními rekonstrukcemi.

Jízdenky chce Leo Express začít prodávat 1. listopadu, podobně jako konkurenční České dráhy a Regiojet je bude nabízet na svém webu. Až tehdy také firma zveřejní svůj tarif.

První vlak Leo Express s cestujícími by měl opustit pražské hlavní nádraží 7. listopadu ve 13:02, cesta do Ostravy-Svinova mu potrvá 3 hodiny a 4 minuty, na konečnou v Bohumíně by měl dorazit o 16 minut později. Jízdní doba z Prahy do Ostravy je tak o osm minut delší než v případě Pendolina, oproti expresům ČD i vlakům Regiojet by měl být Leo Express rychlejší. V opačném směru pojede však Leo Express pomaleji, předpokládaná jízdní doba z Ostravy-Svinova do Prahy činí téměř tři a půl hodiny, což je srovnatelné s Regiojetem. Vlak zastaví pouze v krajských městech (Praha, Pardubice, Olomouc, Ostrava) a Bohumíně.

Od 8. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, začne plný provoz Leo Expressu, na lince Praha–Bohumín by tak mělo jezdit denně osm párů spojů, ve vybrané dny pak ještě jeden navíc.

Provoz Leo Expressu od 7. listopadu:

Odjezdy z Prahy hl. n.:

  • 4:56, 13:02

Odjezdy z Bohumína:

  • 9:03, 17:05

Odjezdy z Ostravy hl. n. (do Prahy):

  • 9:11, 17:13