Ještě rychleji. Na trati mezi Krnovem a Opavou vlaky uhánějí až 120 km/h

Po osmiměsíční výluce se na trať mezi Krnovem a Opavou opět vrátily vlaky. Třicetikilometrový úsek železničáři modernizovali a vlaky na něm mohou namísto dřívějších 80 km/h jezdit až o polovinu vyšší rychlostí.

Video Rekonstrukce tratě u Krnova
video

Rekonstrukce tratě u Krnova

Celá stavba byla pomyslně rozdělena na dvě části. „Z Krnova do Skrochovic se jezdí po zcela nových kolejích a náspu,“ sdělil redaktor ČT Jan Pirkl. Trasa se dočkala také nových zastávek a zabezpečení přejezdu.

Koleje ze Skrochovic do Opavy pak zůstaly původní. „Nové jsou jen části v okolí nádraží Skrochovice a Opava západ,“ dodal Jan Pirkl.

Během výluky vozily cestující náhradní autobusy. Celkové náklady na rekonstrukci tratě dosáhly 850 milionů korun. Vlaky přestaly z Opavy ve směru na Krnov vyjíždět 1. dubna. Doba jízdy mezi Opavou a Krnovem by se měla zkrátit asi o deset minut. To se ale bude týkat jen moderních souprav, které mohou vyšší rychlostí jezdit.

Železniční přeprava v kraji se zlepšuje

V Moravskoslezském kraji nedávno skončila modernizace nádraží v Českém Těšíně. Kompletní přestavbu prodělala čtyři nástupiště, vybudován byl nový informační systém a rekonstruován železniční svršek i spodek.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vylepšila za více než 500 milionů korun bez DPH rovněž trať mezi Ostravou-Kunčicemi a Havířovem na Karvinsku. Nechala na ní kompletně vyměnit koleje, obnovit systém odvodnění či upravit mosty. Úpravy pomohly zabezpečit provoz a také zvýšit traťovou rychlost až na 100 kilometrů v hodině.

Podobné práce se odehrály také v rámci přestavby železniční tratě mezi Frýdlantem nad Ostravicí na Frýdecko-Místecku a Valašským Meziříčím na Vsetínsku. Rekonstrukce stála bez DPH téměř miliardu korun