Pošumavské tratě mají brázdit komfortnější a levnější lokálky

Vyšší rychlost, pohodlí a levnější jízdenky slibuje společnost GW Train Regio, která bude místo Českých drah od 10. prosince 2017 provozovat takzvané šumavské lokálky. Kraj tak ušetří 300 milionů korun, tvrdí hejtman Jiří Zimola (ČSSD). Dalších 150 milionů podle něj ušetří stát, který na regionální veřejnou dopravu přispívá.

Video Události v regionech (Praha)
video

Šumavské lokálky budou mít nového provozovatele

Nové vlaky Regio Sprinter nabídnou cestujícím wifi připojení, klimatizované vagony, polohovatelná sedadla a zásuvky. Jejich provozovatel společnost GW Train Regio bude jezdit na třech regionálních železničních tratích, a to České Budějovice – Černý Kříž, Číčenice – Nové Údolí a Strakonice – Volary.

Smlouva, kterou v pátek podepsal Zimola s předsedou představenstva společnosti Peterem Bosáčkem, platí na 15 let. Kraj za služby uvedené společnosti zaplatí 2,25 miliardy korun. Oproti dosavadnímu provozovateli, kterým jsou České dráhy, díky tomu ušetří 300 milionů a zároveň se tím podle kraje zvýší komfort pro cestující.

Zaměstnanci drah můžou na tratích zůstat

Podle Roberta Krigara, generálního ředitele Skupiny Jihotrans, do které společnost GW Train Regio patří, by mělo být základní jízdné na většině úseků oproti současnosti levnější. „Pokud bude z jejich strany zájem, budeme se také snažit přijmout co nejvíce současných zaměstnanců Českých drah, kteří tu pracují,“ dodal Krigar.

Společnost GW Train Regio získala kontrakt loni v březnu na základě výběrového řízení, kde s nejlevnější nabídkou zvítězila před společností ARRIVA Morava a právě Českými drahami. České dráhy se ale s námitkami obrátily na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže i Krajský soud v Brně. Ani u jedné instituce neuspěly a 4. listopadu byla všechna předběžná opatření na zákaz uzavření smlouvy mezi Jihočeským krajem a vítěznou firmou GW Train Regio zrušena.