Na opravenou Nádražní se už chystají automobily. Vrátí se na ni v prosinci

Už koncem listopadu by měla podle plánu skončit takzvaná druhá etapa rekonstrukce Nádražní ulice v Ostravě. V prosinci se na frekventovanou tepnu budou moci vrátit také osobní automobily a cestujícím MHD začne sloužit i nový typ tramvajové zastávky.

Nádražní ulice v Ostravě před dokončením rekonstrukce
Zdroj: ČTK Autor: Jaroslav Ožana

„Stavba je těsně před dokončením. V podstatě byly provedeny veškeré stavby, které od počátku byly plánovány. To znamená zemní práce, uložení nové kanalizace a vodovodu. Byl položen nový plynovod a celé nové kolejové lože, kde je použita protihluková rohož,“ uvedl náměstek primátora Břetislav Riger (Ostravak).

Práce podle něj v současné době pokračují na komunikaci a chodnících, kde se pokládá dlažba. Ta ale byla v jedné části položena chybně a úsek se musí opravit, nemělo by to však ovlivnit dokončení stavby. Do 11. prosince by měla být v opravovaném úseku obnovena automobilová doprava a začnou fungovat i zastávky Elektra.

Město chystá úpravu prostranství před Domem umění, u něhož se zastávka Elektra nachází, rozhodlo se proto, že i nová zastávka by měla být modernější a při jejím budování budou využity i ušlechtilejší materiály.

Druhá etapa opravy jedné z hlavních tepen v centru krajského města začala v dubnu. Opravuje se úsek mezi ulicemi Stodolní a 28. října. Práce mají stát 81,5 milionu korun.

Zastávky budou „zálivové“ 

Rekonstrukce Nádražní ulice je obdobná, jako byla první etapa v loňském roce, kdy se kompletně opravoval úsek mezi Stodolní ulicí a ulicí 30. dubna. Stejně jako zastávky Stodolní budou po opravě i zastávky Elektra takzvaně zálivové.

To znamená, že chodci při nastupování do tramvají nevstupují do vozovky, ale přímo z ostrůvku do tramvaje, vstup je navíc bezbariérový. S úpravami dalších částí Nádražní ulice vedoucí směrem k hlavnímu vlakovému nádraží město zatím nepočítá.

Rekonstrukce jedné z nejvýznamnějších tepen Ostravy začala loni v dubnu. Po Nádražní ulici, která spojuje hlavní nádraží s centrem, projede denně až 9,5 tisíce aut. Stavební akce podobného rozsahu proběhla v centru Ostravy naposledy před více než třiceti lety, kdy se stavěly Frýdlantské mosty.