Na pražském Vyšehradě se málem srazily vlaky, včas zastavily

Železniční nehodě byly blízko dva vlaky na pražském Vyšehradě. Posunovaný vlak vyjel proti osobnímu vlaku s cestujícími. Nesrazily se, ale mimořádná událost zastavila dopravu na trati přes Vyšehrad, která spojuje hlavní nádraží, resp. Vršovice se smíchovským nádražím.

Ilustrační foto
Zdroj: ČT24 Autor: Milan Dolejší

Začátek tratě z Prahy do Plzně je jedním z klíčových míst tuzemské železniční sítě. Právě tudy se vracel prázdný plzeňský rychlík, jehož lokomotiva sunula vagony před sebou, na smíchovské nádraží. Nejdřív vlak projel okolo návěsti, která mu přikazovala zastavit, a o kus dál překonal i opačně postavenou výhybku.

Po stejné koleji z druhé strany tou dobou přijížděla dvojice takzvaných cityelefantů od Berouna se stovkou až 150 cestujícími. Zastavit se je výpravčím podařilo až na poslední chvíli.

„Došlo k zastavení dvou vlaků na vzdálenost od sebe zhruba 98 metrů,“ sdělil inspektor Josef Šimák z Drážní inspekce. Kdyby oba vlaky jely povolenou rychlostí, vzdálenost necelé stovky metrů by ujely asi za čtyři vteřiny.

„Ke zraněním ani ke srážce nedošlo,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. 

Kvůli této mimořádné výluce na pražském Vyšehradě jezdily dopoledne rychlíky Praha–Plzeň i osobní vlaky do Berouna odklonem. Cestující se jich tak nedočkali na Smíchově ani ve Velké Chuchli. Výjimkou byl osobní vlak, který naopak skončil na Smíchově, odkud jel zpět do Berouna, a tak se ho naopak nedočkali cestující na hlavním nádraží. Provoz byl odpoledne obnoven.

Teprve tři hodiny po incidentu, tedy po dvanácté hodině odpoledne, oba vlaky odjely a na trať se vrátil normální provoz.

Podobné incidenty nejsou zcela výjimečné, staly se již i v Praze. Naposledy se ve městě v roce 2014 sjely spěšný vlak a rychlík na jednokolejné trati nedaleko Satalic. Blízko nehodě byly dva rychlíky v roce 2012 ve vítkovském tunelu. Zastavily jen 23 metrů od sebe.