Na D48 po čtyřech letech postaví klíčovou křižovatku. Ekologické posudky už stavbě nezabrání

Na dálnici D48 v Rychalticích na Frýdecko-Místecku stále chybí klíčová křižovatka. Její dokončení se ale blíží. Zhruba dvousetmetrový úsek, ve kterém je provoz zúžen do dvou jízdních pruhů, Ředitelství silnic a dálnic dokončí příští rok. Ministerstvo životního prostředí už totiž netrvá na novém ekologickém posudku stavby.

Video Stavbě křižovatky už nic nebrání
video

Stavbě křižovatky už nic nebrání

Zdroj: ČT24

Na nedokončené křižovatce se jezdí pořád provizorně. Silnice se tady ze čtyř pruhů zužuje do dvou. A také razantně klesá rychlost. Ze sto třicítky na šedesát. A řidiči tak už čtyři roky musejí jezdit po nedokončené dálnici.

/*json*/{"map":{"lat":49.66528817512893,"lng":18.148633642858968,"zoom":11,"mapTypeId":"roadmap"},"markers":[{"lat":49.64662486556917,"lng":18.219966888427734,"type":1,"description":""}],"polylines":[],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/

Její dostavbě dříve bránila rodina Konvičkových, která odmítla prodat pozemek před domem. Soudy jim ale loni vyvlastnily jak zahradu, tak pozemek na opačné straně silnice. Jenže začala platit novela zákona o vlivu staveb na životní prostředí a stavbaři kvůli tomu nezačali pracovat ani letos.

To už ale neplatí - na ministerstvu životního prostředí totiž rozhodli, že stavba nepotřebuje ekologický posudek.

V budoucnu na dokončenou dálnici naváže obchvat Frýdku-Místku v hodnotě 3,8 miliardy, jeho zbudování však komplikují protesty ekologických aktivistů. Stavba by měla začít příští rok na podzim. Cesta pak nepřerušovaně povede až do Českého Těšína. Motoristé si však na to počkají ještě minimálně několik let.

ŘSD zahájilo stavby za dvě desítky miliard Kč 

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo v Moravskoslezském kraji stavbu silničních spojení za 19,5 miliardy korun. Zřejmě nejnákladnějším projektem bude výstavba 22 kilometrů dlouhého úseku komunikace D48 Bělotín - Rybí za 4,7 miliardy korun. Na ten bude navazovat rovněž příští rok zahajovaná část Rybí - Rychaltice za 3,8 miliardy Kč. Předpokládá se také zahájení stavby obchvatu Frýdku-Místku. 

Na silnici první třídy číslo 11 se k již budovaným úsekům Nebory - Oldřichovice, Oldřichovice - Bystřice, Mokré Lazce - hranice okresů Ostrava/Opava a Ostrava, prodloužená Rudná přidá 1,8 km dlouhá východní část obchvatu Opavy. Úsek Oldřichovice - Bystřice se ale nyní potýká s problémy, stavbaři projekt opustili.

Na obchvat Třince pak bude navazovat výstavba úseku I/68 Třanovice - Nebory za 3,1 miliardy korun. Vedle toho začnou práce na obchvatu Krnova a úseku silnice první třídy Příbor - Skotnice. 

Na železnici čeká Moravskoslezský kraj v příštím roce hlavně začátek optimalizace trati Český Těšín - Dětmarovice za 2,8 miliardy korun nebo revitalizace trati Opava východ - Olomouc.