Vázne výkup pozemků, Praha pozastavila přípravu stavby metra D

Příští rok a půl nebude pokračovat příprava stavby trasy D pražského metra do Písnice. Důvodem jsou váznoucí výkupy pozemků potřebných pro stavbu. Až potom se chce magistrát vrátit ke stavebnímu řízení. První stavba trasy D má vést z Pankráce na Nové Dvory.

Depo Písnice – koncepce řešení
Zdroj: Metroprojekt

Ačkoli bývalý ředitel pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš doufal, že se podaří vykoupit pozemky do letošního září, nestane se tak. Kvůli problémům s výkupy dokonce přerušil magistrát na osmnáct měsíců stavební řízení. 

„Jsou tam i některé technické dokumenty nebo požadavky, které se musí doložit,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Upřesnil, že se nedaří dohoda se sedmi majiteli pozemků kolem Písnice a Thomayerovy nemocnice. „Spíše není diskuse o tom, jestli prodat pozemky, ale v jaké výši,“ poznamenal.

Metro D by mělo nejprve začít jezdit z Pankráce na Nové Dvory, navázat by měla stavba dále do Písnice. Později by mohlo začít metro D jezdit i z Pankráce na severovýchod na náměstí Míru. Taková trasa by odlehčila přetížené lince C. 

Na nové trase D bude deset nových stanic, projektanti náklady předběžně odhadují zhruba na 50 miliard korun. Vloni otevřené nové stanice metra A do Motola stály zhruba 20 miliard.