Oprava dopravní tepny Nádražní pokračuje. Hotovo bude v listopadu

V centru Ostravy pokračuje oprava jedné z dopravních tepen, ulice Nádražní. Zatímco loni získal novou podobu úsek mezi křižovatkou s ulicí 30. dubna a Stodolní, teď se opravuje část zahrnující tramvajovou zastávku Elektra.

Rekonstrukce Nádražní ulice v Ostravě. Ilustrační foto
Zdroj: ČTK Autor: Jaroslav Ožana

I když vše zatím běží podle plánu, stavba přináší i komplikace. Třeba cestujícím, kteří při výstupu z tramvaje v zastávce Stodolní musejí kličkovat mezi auty. Tu totiž stavitelé dočasně přesunuli o kus dál. Tramvaje, které vjíždějí na zúženou trať, by jinak neměly dost místa. Řidiči v inkriminovaném místě navíc nedodržují dopravní značení a chaos je o to větší.

„Víme o tom, máme signály, že tam řidiči občas nedodržují svislé dopravní značení a najíždí vlastně mezi tramvaje a chodník. Řešíme zvýraznění vodorovného dopravního značení,“ poznamenal náměstek primátora Břetislav Riger (Ostravak). Podle Ringera ale zatím opravy běží podle plánu. „Pokračujeme po pravé straně ve směru stavby od Přívozu směrem na 28. října,“ dodal.

Video Rekonstrukce Nádražní ulice v Ostravě
video

Rekonstrukce Nádražní ulice

Zdroj: ČT24

Díky zásahu dělníků by se mělo změnit i okolí ulice. Například z plácku u Komerční banky bude malé náměstíčko, takzvaná piazzetta.

„Piazzetta je něco menšího než náměstí. Je to uzavřený prostor. U nás si můžeme vzpomenout třeba na piazzettu u Národního divadla,“ upřesnil architekt Ondřej Vysloužil.

Piazzetta v okolí Nádražní ulice
Zdroj: Vysloužil Architekti
Autor: Vysloužil Architekti
 

Z prostranství zmizí nevzhledné kontejnery, lávka přiléhající k budově, přibude strom, lavičky, sochy i netradiční nasvětlení průchodu. Stejně jako v přilehlé ulici Nádražní by i dlažba nové piazzetty měla být hotova letos. Posedět si na nových lavičkách vedle uměleckých děl by si tu lidé mohli už příští rok.

Předpokládaná cena druhé fáze oprav přesáhne částku 80 milionů. Práce mají skončit v listopadu. První etapa rekonstrukce byla dokončena loni a trvala sedm měsíců. Město nechalo na úseku 400 metrů vyměnit vodovod, kanalizaci, tramvajové vedení, koleje a chodníky. Stálo to devadesát tři milionů.