Značky kamiony nezastavily, kraj jim proto zahradil vjezd na šemnický most

Velké betonové a kovové překážky zúžily vjezd na most přes Ohři v Šemnici na Karlovarsku. Znemožňují průjezd kamionům. Jejich řidiči si i přes zákaz přes most zkracovali cestu do stáčířny minerálních vod v sousední Kyselce. Průjezdy těžkých vozidel most poškozovaly.

Video Události v regionech (Praha)
video

Události v regionech: Před mostem v Šemnici jsou zábrany pro kamiony

Na most v Šemnici sice dopravní značení zakazuje vjezd vozidlům s hmotností nad 5 tun, respektive 13 tun pro jediné vozidlo. I přesto tudy běžně projížděly těžší kamiony. Výsledkem bylo opakované narušení konstrukce mostu a také škody na sousedních soukromých pozemcích.

/*json*/{"map":{"lat":50.247036721675734,"lng":12.984563086477694,"zoom":13,"mapTypeId":"roadmap"},"markers":[{"lat":50.24425121884058,"lng":12.96962857246399,"type":1,"description":""}],"polylines":[],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/

Karlovarský kraj nechal most nedávno opravit a od té doby zvažoval, jak průjezdy kamionů zastavit. Nepomáhala totiž ani hrozba sankcí pro dopravce, kterými hrozily Karlovarské minerální vody. „Uzavřeli jsme s přepravci dodatky ke smlouvám. Do nich jsme zahrnuli sankce 50 tisíc korun za porušení zákazu vjezdu,“ upozornil mediální zástupce KMV Pavel Novák.

Šemničtí však mají fotografie, které dokumentují, že nákladní soupravy přes most stále projížděly, každý měsíc tak učinilo až dvacet řidičů. Vymlouvali se na navigaci. Kraj se nakonec rozhodl kamiony fyzicky zastavit. Vozovka je užší o čtvrt metru, což by mělo znemožnit průjezd tahačů s návěsy.

Kamion na šemnickém mostě
Zdroj: ČT24/Petr Nývlt

Opatření bylo nutné. Již loni hovořil náměstek hejtmana pro dopravu o hrozbě, že se kvůli průjezdům kamionů zhorší stav mostu natolik, že ho bude nutné uzavřít. To by byla dopravní katastrofa pro místní obyvatele. „Most je pro celou oblast zásadní. Kdybychom ho museli zavřít pro rekonstrukci, tak celá oblast má obrovský problém v rámci objízdnosti 20 až 30 kilometrů,“ popsal náměstek Jakub Pánik.

Šemnický most je jedním z dlouhodobých provizorií. Jde původně o vojenskou konstrukci položenou nad Ohří dočasně již v roce 1945. V minulosti již uzavřen byl. Kvůli špatnému stavu původní dřevěné mostovky na něj  na počátku desetiletí zhruba rok nesměla auta. Rekonstrukce stála čtyři miliony korun.