Ruská ekonomika v krizi

ČT24

ČT24
neděle 21. prosince 2014 Natálie

Rekonstrukce tratě do Kyselky začala

Velikost textu:

Kyselka (Karlovarsko) – Společnost Karlovarské minerální vody zahájila rekonstrukci své železniční vlečky do Kyselky, která se napojuje na celostátní dráhu v devět kilometrů vzdálených Vojkovicích. Vlaky by po ní měly začít jezdit v srpnu, Karlovarské minerální vody by chtěly na koleje přenést asi 30 procent své produkce. Dnes používají k dopravě výhradně nákladní automobily. Rekonstrukce bude stát deset milionů korun, bude ale nutné vyměnit asi 600 pražců a zhruba 400 metrů kolejnic.

Slavnostní položení prvního pražce rekonstruované vlečky
Slavnostní položení prvního pražce rekonstruované vlečky

Slavnostního položení prvního pražce obnovované trati se zúčastnili zástupci Karlovarského kraje. Hejtman Josef Novotný vyjádřil naději, že bude rekonstrukce trati prvním krokem k návratu zašlé slávy lázní Kyselka.

Karlovarské minerální vody se však zatím budou soustředit výhradně na železniční infrastrukturu. Generální ředitel společnosti Alessnadro Pasquale zdůraznil, že firma musela vyřešit celou logistiku železniční dopravy včetně vybudování meziskladu. Díky němu bude po železnici zásobovat celou Moravu.

Přenesení části nákladu na železnici výrazně uleví silnici z Kyselky do Karlových Varů. Není v dobrém stavu, přestože ji kraj nedávno opravil, Karlovarské minerální vody na rekonstrukci přispěly zhruba polovinou prostředků. Podle Pasqualeho je počet kamionů, které ze stáčírny v Kyselce odjíždějí, závislý na ročním období a počasí. Průměrně je to asi 50 kamionů denně.

Položení prvního pražce rekonstruované trati
Položení prvního pražce rekonstruované trati

Trať z Vojkovic do Kyselky postavil Heinrich Mattoni v roce 1894 jako místní dráhu s veškerou dopravou, kterou od roku 1895 zajišťovala společnost Buštěhradské dráhy. Osobní vlaky (už pod hlavičkou ČSD) však do Kyselky přestaly jezdit už v roce 1935. O rok později byla trať převedena do vlečkové kategorie. Karlovarské minerální vody ji využívaly až do 90. let, kdy stejně jako mnoho dalších firem na nákladní železniční dopravu rezignovaly a začaly využívat kamiony, které tehdy byly levnější a často i rychlejší. Poslední nákladní vlak po vlečce projel v roce 1998.

Její opětovné zprovoznění připravovaly Karlovarské minerální vody posledních šest let. Problémy byly podle ředitele Pasqualeho se zajištěním dopravy. "Když jsme to poprvé navrhli Českým drahám, řekly, že není problém, aby nám do Kyselky poslaly každý den jeden vlak. To bylo pro nás ale nepřijatelné. Někdy potřebujeme tři vlaky, jindy žádný," popsal Pasquale. Nakonec bude na vlečce jezdit firma Autodoprava Hanzalík, která už zakoupila sedm lokomotiv a 50 vagonů.

Zdroj: ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.