Kamiony zřejmě nepojedou do Prahy, zatíží ale okolní obce

Praha – Praha chce zamezit vjezdu kamionové dopravy do města. Na stole má první návrhy tras objížďky pro tranzitní kamionovou dopravu, která by podle očekávání zatížila především obce Středočeského kraje. Řešení nicméně není definitivní a město chce návrh projednat se zástupci kraje a ministrem dopravy.

Hlavní město chce kamionovou dopravu omezit už na konci dubna. Středočeský kraj ale odmítá zákaz vjezdu kamionů do metropole, dokud nebude dokončený obchvat Prahy. Podle hejtmanství to výrazně ovlivní a zhorší dopravní situaci v kraji. Hejtman David Rath (ČSSD) kvůli tomu poslal dopis premiérovi Petru Nečasovi (ODS) a ministrovi dopravy Pavlu Dobešovi, v němž je žádá o urychlené dobudování pražského obchvatu. Některé obce už vzkázaly, že budou silnice blokovat.

Obchvat chybí hlavně na severním a východním okraji metropole

Varianty počítají například s tím, že by se Praha ze severu mezi hradeckou dálnicí D11 a teplickou dálnicí D8 mohla objíždět přes Nymburk, Mladou Boleslav a Mělník. Úsek mezi D8 a plzeňskou D5 by tranzitní kamiony musely překonávat se zajížďkou přes Slaný. Pokud by kamiony směřovaly od Hradce Králové například na Plzeň, objížďka by je navedla přes Pardubice, Kutnou Horu a Říčany. Poté by pokračovaly po jižní části Pražské okruhu. Při cestě z Brna do Teplic by mohly být kamiony odkloněny už přes Havlíčkův Brod, Čáslav, Kutnou Horu, Kolín a od D11 opět přes Nymburk, Mladou Boleslav a Mělník.     

Praha chce zákazem vjezdu kamionů ulehčit především obyvatelům pražského Spořilova, přes který denně jezdí tisíce nákladních aut. Kdy přesně začnou omezení platit, zatím není jasné. Bude ale nejprve nutné připravit projektovou dokumentaci, která by řešila konkrétní umístění dopravních značek. Hotové už jsou podklady pro vyznačení zákazu vjezdu do Prahy od dálnic D11 a D1.