Nové Leo Expressy pojedou až do Bohumína

Ostrava – České dráhy ztratí monopol k cestování do Bohumína. Právě zde bude konečná připravované linky Leo Express, která má začít jezdit v prosinci. Zatímco na hlavní trati ze západu do Ostravy drahám už konkuruje Regiojet, ten, kdo chce dojet až k polským hranicím, musí se spolehnout na expresy nebo jiné vlaky ČD. Leo Express chce své vlaky vést za Ostravu zejména proto, že v Bohumíně budou využívat místní depo.

Kromě Bohumína budou Leo Expressy zastavovat pouze v krajských městech – podobně jako Pendolino. Trasa „černých vlaků“ tedy bude mít podobu: Praha hl. n. – Pardubice hl. n. – Olomouc hl. n. – Ostrava-Svinov – Ostava hl. n. – Bohumín. „Již dříve jsme si díky dohodě s Českými drahami zajistili, že vlaky Leo Express najdou veškeré potřebné zázemí v železničním depu v Bohumíně. Dosud jsme mluvili jen o trase Praha – Ostrava. Jsme nyní rádi, že budeme moci naše kvalitní služby poskytovat více zákazníkům a nové vlaky přivést až do Bohumína. Silný Moravskoslezský region si to zaslouží,“ podotkl majitel nového dopravce Leoš Novotný.

Společnost chce propojit největší města střední a severní Moravy osmi páry spojů denně. Podle mluvčího Leo Expressu Petra Kropáčka tak vznikne dvouhodinový takt, v pátek a v neděli pojedou navíc ještě posilové spoje.

Pendolinům chce Leo Express konkurovat nejenom nízkým počtem zastavení, ale i rychlostí – přestože jeho elektrické jednotky nemají systém naklápění, který vlakům Českých drah umožňuje projíždět některé úseky podstatně rychleji než veškerá konkurence. „Naše jízdní doba mezi Prahou a Ostravou bude 3 hodiny a 6 minut. U části spojů ale cesta kvůli zohlednění provozních situací na celé trati zabere o pár minut déle,“ přiblížil provozní ředitel Leo Expressu Jan Paroubek. Linka SC Pendolino jezdí v současnosti z pražského hlavního nádraží do Svinova v čase 2:56, dalších deset minut jim trvá cesta až na hlavní nádraží.

Přesné časy odjezdů a jízdní doby konkrétních spojů budou známy během několika týdnů – nejpozději v červnu, kdy Správa železniční dopravní cesty zveřejní návrh jízdního řádu na další rok.