SŽDC čistí opuštěnou trať Loket–Krásný Jez

Loket – Svitla naděje k obnovení trati z Lokte do Krásného Jezu. Patnáct let už po trati nejezdí vlaky, a přestože úředně stále existuje, Správa železniční dopravní cesty ji v posledních letech neudržovala a dráha zarostla. Nyní však železničáři ze státní organizace s pomocí místních nadšenců, kteří lokálku dlouhodobě propagují, zahájili úklid. O znovuzprovoznění trati ovšem usilují kromě klubu jejích příznivců i místní radnice, některé firmy a také Karlovarský kraj.

Úklid loketsko-krásnojezské dráhy není snadný. Během patnáctiletého chátrání vyrostly mezi kolejemi i stromy s kmeny o průměru až 30 centimetrů.

I když bude mít trať vyčištěný profil, stále nebude sjízdná. „Někde chybí kolejnice, někde další kovové součásti. Někde zase trať poškodily sesuvy,“ popsal Robert Koutný z Hospodářské a sociální rady Sokolovska, který zároveň pracuje na SŽDC. Zprovoznění lokálky by tak vyšlo zhruba na 200 milionů korun.

Protože v blízkosti trati vznikly některé projekty, pro které by bylo dobré mít napojení na železnici, přestal se stát urputně bránit změně situace. Podle Roberta Koutného na posledním jednání na ministerstvu dopravy nepadlo k obnovení provozu na trati striktní ne, což je významný posun.

Už v minulosti hovořilo o obnovení trati alespoň v krátkém úseku z Krásného Jezu do Horního Slavkova. Tam totiž sídlí pobočka vagonářské firmy Legios, která vyrábí nákladní železniční vozy. Nyní musí vagony vozit k provozuschopným tratím po silnici, ačkoli přímo do areálu společnosti vede vlečka. „Pokud by opět fungovala železnice, mohlo by v Horním Slavkově vzniknout jen v Legiosu až 120 dalších pracovních míst,“ zdůraznil karlovarský hejtman Josef Novotný. Podle hejtmana Novotného by ale znovuzprovoznění trati pomohlo celému Hornoslavkovsku.

Slavkovská dráha je na seznamu těch, které by chtěl stát prodat. Vláda však při nedávném projednávání návrh na prodej lokálek odložila.