Konec padesátky na pražské magistrále, řidiči mohou opět jezdit 80

Na pražské magistrále mezi Pankrácí a Jižní spojkou mohou řidiči opět jezdit rychlostí až 80 kilometrů v hodině. Původní padesátikilometrovou rychlost zvýšil magistrát v polovině prosince. Pominuly podle něj důvody omezení, tedy hluk z projíždějících aut. Stejné opatření plánuje město i na dalších místech. Neziskové organizace krok kritizují.

Ve směru z centra platí zvýšení rychlosti od Vyskočilovy ulice k Jižní spojce a ve směru do centra od Jižní spojky po ulici Na strži. Magistrát bude s odborníky a dopravními policisty diskutovat o dalších místech, kde by se mohla rychlost zvýšit.

„Vzhledem k položení nízkohlučného povrchu vozovky, výstavbě protihlukové stěny a dokončení protihlukově působící budovy je omezení rychlosti na 50 kilometrů v hodině zbytečné,“ tvrdí náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Uleví se podle něj řidičům, kteří na široké a přehledné silnici museli jezdit nesmyslně pomalu. Stejně by se mělo ulevit také lidem bydlícím v okolí, protože by kvůli plynulejší dopravě mělo dojít ke snížení objemu zplodin.

/*json*/{"map":{"lat":50.046904304804144,"lng":14.45360683593754,"zoom":15,"mapTypeId":"roadmap"},"markers":[],"polylines":[],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/

S opatřením ale nesouhlasí třeba organizace Automat, která se dopravou v Praze dlouhodobě zabývá. „Podle nás je zvýšení rychlosti krokem zpátky, jde proti dlouhodobé strategii humanizace severojižní magistrály,“ tvrdí Vratislav Filler, který je zároveň členem magistrátní cyklokomise.

Speciální povrch vozovky ani protihlukové bariéry podle něj nepomohou. „Hluk bude nepochybně vyšší, navíc jsou místa, třeba v dolní části Jihlavské ulice, která protihlukovými stěnami chráněna nejsou vůbec,“ doplnil. Podle něj měl magistrát spíš přistoupit k zúžení jízdních pruhů.