Oprava nádraží v Třinci se protáhne o měsíce. Dráhy přijdou o 16 milionů

Rekonstrukce nádraží v Třinci, která měla být hotová do konce roku, se protáhne ještě minimálně o tři měsíce. České dráhy kvůli tomu přijdou o šestnáctimilionovou dotaci z Evropské unie. Dopravce bude zřejmě peníze požadovat po firmě.

Podle mluvčí Českých drah firma předložila nový termín ukončení stavby do konce března. „Hlavní příčinou zdržení jsou vícepráce. Dalším důvodem je to, že zhotovitel podcenil situaci po technické i personální stránce,“ řekla Kateřina Šubová.

Dráhy: Budeme chtít po firmě kompenzaci

České dráhy kvůli tomu nesplní podmínky dotace, kterou na rekonstrukci terminálu získaly z Evropské unie. Celou investici ve výši čtyřicet milionů bude muset dopravce hradit ze svých peněz. „Budeme jednat s firmou o dalším postupu. Budeme chtít, aby nám kompenzovala dotace,“ uvedla Šubová.

Podle předsedy představenstva firmy zdržení způsobily neočekávané komplikace. „Při odkrytí většiny nosných konstrukcí jsme zjistili, že jejich stav neodpovídá zadávací dokumentaci. Snažili jsme se problémy co nejrychleji odstranit,“ sdělil před časem šéf firmy Zlínstav Jiří Stacke.

Video Studio ČT24
video

Redaktor ČT: Oprava třineckého nádraží se protáhne a prodraží

Současně s rekonstrukcí nádražní budovy a prvního peronu probíhala přestavba přednádražního prostoru, kterou zadalo město Třinec. Radnice si vybrala stejnou firmu. Tuto zakázku, na kterou město také dostalo evropské peníze,  ale stihne v termínu. Stavbu má předat během několika dnů.

Přednádražní prostor firma opravila včas

„Máme uzavřenou smlouvu, která má všechny náležitosti včetně sankcí pro případ nedodržení termínu,“ uvedla starostka Třince Věra Palkovská.

Komplikace s nedokončenou opravou nádraží mají kromě Českých drah i cestující, kteří musí cestou k vlakům obcházet rozestavěnou budovu. Někteří si zkracují cestu přes koleje. Řada jich také častěji využívá zastávku v centru města, která byla zprovozněna před dvěma roky. Zastavují tam nyní i mezinárodní vlaky.

Rekonstrukce třineckého nádraží
Zdroj: ČTK
Autor: Jaroslav Ožana