Nad budoucím nejdelším železničním tunelem visel traktor na okraji propasti

V místě, kde vzniká tunel, který zkrátí jízdu vlakem z Plzně do Rokycan, se propadla půda. Do odkryté kaverny částečně spadl traktor. Jeho řidič vyvázl bez zranění. Mluvčí společnosti Metrostav, která pro Správu železniční dopravní cesty tunel staví, uvedl, že se podloží zdálo stabilní. Zdůraznil, že by bylo možné stavět i jinou metodou, která by ale byla nesrovnatelně dražší.

Video Události v regionech (Praha)
video

Události v regionech: Pod traktorem se propadla půda

Podle svědka nehody Jiřího Šmolíka vznikl zhruba v polovině úseku, kudy by za dva roky již měly jezdit vlaky, kráter o rozměrech asi šest krát osm metrů. Půda se propadla v době, kdy tudy projížděl traktor. Nezřítil se úplně, zůstal viset na okraji jámy. „On tam naštěstí úplně nespadl, protože ho zachránily ty stroje, co vláčel,“ popsal svědek.

Mluvčí Metrostavu František Polák vysvětlil, že se zem propadla kvůli poklesu nadloží. Stavbaři z tunelu při ražbě odčerpali vodu, kvůli jejímu nedostatku se potom kaverna vytvořila. Mluvčí však upozornil, že se podloží při průzkumu před zahájením stavby zdálo stabilní.

Polák podotkl, že podobným událostem lze předcházet, nebylo by to však zadarmo. „Musíte použít metodu, která je řádově dražší. Tady to bylo pod polem, tak jsme zvolili tuto metodu,“ poukázal mluvčí stavební společnosti.

Tunel vzniká  v rámci modernizace III. tranzitního železničního koridoru (Cheb – Mosty u Jablunkova) a má zkrátit cestu z Plzně do Rokycan. Ty dnes objíždějí kopcovitou oblast východně od krajského města přes Chrást. Tunel vzniká pod vrchy Chlum a Homolka. S délkou přesahující čtyři kilometry půjde po dokončení o nejdelší železniční tunel v Česku. Při započítání silničních tunelů bude druhý nejdelší, naruší dosud dominující dvojici tunelů Blanka a Panenská.