Praha 4 chce nový systém parkovacích zón

Praha – K městským částem se zpoplatněným parkováním v ulicích se nejspíš přidá Praha 4. Nehce však parkovací zóny zavést plošně, ale pouze u nejvytíženějších komunikací a v místech, kde o vytvoření placeného stání požádají sami místní obyvatelé. Podle místostarosty Jiřího Bodenlose se tak systém parkovacích zón bude výrazně lišit od toho, který funguje v Praze 1, 2, 3 a 7 a částečně také v Praze 16 a 22.

Praha 4 chce zpoplatnit především parkování v ulicích podél trasy metra od Vyšehradu ke Kačerovu. „To je oblast, kde se nám hromadí nejvíce mimopražských automobilů,“ uvedl místostarosta Bodenlos. V jiných částech Prahy 4 bude systém jiný a zavedení placených zón budou schvalovat místní obyvatelé. „Novinkou by mělo být zavedení takzvaných aktivních a neaktivních parkovacích zón. Kde budou aktivní a kde nikoliv, to by mělo být rozhodnuto ve spolupráci s občany Prahy 4,“ poznamenal Bodenlos.

Od centrálních městských částí by se chtěla Praha 4 odlišit také výší poplatků za parkování. V současnosti si obyvatelé, kteří mají trvalé bydliště v městské části se zpoplatněným parkováním, mohou koupit roční kartu za 700 korun. Karta pak platí na území celé městské části. Praha 4 chce obyvatelům nabídnout levnější kartu platnou však pouze na určitých místech – například v místě bydliště a v místě, kde pracují.

Pokud se bude systém zón v Praze 4 zamlouvat magistrátu, budou řidiči za parkování v městské části platit od příštího roku.

Kromě Prahy 4 uvažuje o zpoplatnění parkování na svém rovněž Praha 5 a Praha 6. Návrh, který počítá s regulací parkování na Smíchově a v části Košíř, schválilo v prosinci zastupitelstvo páté městské části, „šestka“ již v minulosti uvedla, že by chtěla regulovat parkování především v centrální části Dejvic, Bubenče a v části Hradčan a Břevnova. Projekty zón chystají i Prahy 10, 11, 13 a 18. V těchto městských částech ale musí záměr ještě projednat rada a s návrhem musí seznámit místní obyvatele.