Kolem Brněnské přehrady zrušili padesátku. Cyklisté mají strach

Ještě loni v létě museli jezdit řidiči kolem Brněnské přehrady padesátikilometrovou rychlostí. Od letoška ale magistrát omezení zrušil, na frekventované silnici tak platí rychlostní limit 90 kilometrů v hodině. Silnici ale o prázdninách využívá řada chodců a cyklistů, kteří míří na přehradu. Těm se vyšší rychlost nelíbí. A výhrady mají i odborníci.

Na silnici u Brněnské přehrady zrušili padesátku
Zdroj: ČT24

Sbalit batoh nebo sednout na kolo a vyrazit na přehradu. Od oblíbené trasy výletníků, která vede podél frekventované silnice, ale letos zmizely dopravní značky, které řidičům nařizovaly sundat nohu z plynu a zvolnit na padesát.

„Je to silnice II. třídy, za hranicí města Brna je proto podle pravidel silničního provozu povolena nejvyšší rychlost 90 kilometrů v hodině. V místech, kde jsou přechody pro chodce, je rychlost snížená. Prováděli jsme i bezpečností audit a vidím to zatím jako bezproblémové řešení,“ uvedl vedoucí odboru dopravy města Brna Vladimír Bielko.

Video Jak hodnotí cyklisté provoz kolem Brněnské přehrady?
video

Jak hodnotí cyklisté provoz kolem Brněnské přehrady?

Řada chodců nebo cyklistů ale auta jedoucí devadesátkou až tak bezproblémově nevidí. „Jezdíme sem na sportovní soustředění a jízda po silnici kolem přehrady je naším největším stresem. Někteří řidiči jezdí tak, že je spíš dílem náhody, že se něco nepřihodí,“ myslí si trenér Tomáš Telecký, který místem na kole projíždí i se svými malými svěřenci. „Jezdím tudy jako cyklista i jako řidič a ta padesátka přes prázdniny tu byla víc než vhodná,“ dodal.

Pomohla by cyklostezka

Problémy v místě nevidí jen cyklisté, ale i odborníci. „Je tu problém s rozhledy, s vedením pěší dopravy, je tu velký pohyb cyklistů, nastavení rychlostních parametrů je ke zvážení. Rozhodně bych silnici označil za více rizikovou, než je standardní,“ zhodnotil Jindřich Frič z Centra dopravního výzkumu.

Kolem silnice na pravém břehu přehrady totiž nevede chodník ani cyklostezka. I podle odboru dopravy by v místě byla vhodná cyklostezka. Plány na její stavbu existují, vyžádala by si ale velkou investici.

Právě kvůli nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu byla až do letoška v sezoně kolem přehrady omezená rychlost. Zpomalit museli řidiči vždy od května do září každý den mezi devátou a osmnáctou hodinou.

Paradoxně ve chvíli, kdy toto omezení zmizelo, dostali brněnští strážníci možnost měřit rychlost až po hrad Veveří. Až do letoška přitom mohli chytat hříšníky jen po ceduli značící konec města Brna. Kdo předpisy porušoval za ní, už do jejich gesce nespadal.