Blanka II se vrací? Okruh ale může zůstat i trvale nedokončený

Praha – Poté, co bývalé pražské vedení odmítlo projekt tunelu pod Bílou skálou přezdívaný také jako Blanka II, zůstává zcela otevřená otázka, jak by měl nakonec vypadat vnitřní silniční okruh v Praze. Po otevření tunelového komplexu Blanka bude sice zcela hotová jeho západní část, stále však bude zbývat dokončit východní polovinu od ústí Blanky na Pelc-Tyrolce až do Malešic, kde začíná Jižní spojka. Náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek ale chce připravit rámcové návrhy, co by se mělo na východě města dále dít. Hotová má být do podzimu.

Čuprova a Spojovací ulice jsou torzem trasy, která by v budoucnu měla tvořit východní část Městského okruhu v Praze. Zda se podaří okruh někdy uzavřít, je otázka. V minulosti vznikl návrh na podkopání Bílé skály, čímž by v kombinaci se současnou Povltavskou ulicí vzniklo čtyřpruhové propojení Pelc-Tyrolky s Čuprovou. Proti návrhu přezdívanému Blanka II se ale ostře vymezily nejenom organizace, které žádají zklidnění automobilové dopravy ve městě, ale nakonec i pražská rada. Nyní se proto místo sebevzdálenějších plánů vznáší nad dokončením silničního okruhu jenom velký otazník. Vygumovat ho chce náměstek primátorky Petr Dolínek, který připraví studii, jež nastíní, jaké jsou další možnosti po otevření tunelového komplexu Blanka. „Mou ambicí je, aby na přelomu léta a podzimu rada schválila další, alespoň rámcové kroky v této věci, protože začínáme šlapat na místě,“ řekl Petr Dolínek.

Mezi možnostmi, jak prodloužit Městský okruh od severního ústí Blanky dále na východ, by mohl být návrat k myšlence Blanky II s částečně tunelovým pokračováním pod Bílou skálou. Petr Dolínek se ale zmínil také o možnosti pokračovat zahloubenou ulicí V Holešovičkách. S odvedením dopravy V Holešovičkách pod zem přitom počítá koncepce jejího využití spolu s ulicemi označovanými jako Průmyslový polookruh (Kbelská, Průmyslová) jako provizorní náhradou za chybějící východní část jak Městského, tak Pražského (vnějšího) okruhu. O této možnosti se v Praze začalo hovořit již za primátora Svobody. Provizorní náhradu okruhů by měla vytvořit série staveb V Holešovičkách, Kbelské a Průmyslové, kde by vedle zahloubení vznikly nové mimoúrovňové křižovatky, cestování by se tak zrychlilo. Vzniklo by sice kapacitní a propustné spojení Pelc-Tyrolky a Malešic, ovšem po podstatně delší trase než po eventuelním dokončeném okruhu využívajícím Povltavskou, Spojovací a dále zatím neexistující spojku do Malešic.