Pražané si ode dneška mohou koupit levnější tramvajenku

Praha – Ode dneška si Pražané mohou koupit levnější roční kupony na městskou hromadnou dopravu. Za rok tak ušetří 1100 korun a místo dosavadních 4750 Kč zaplatí 3650 Kč. Člověk tak za použití hromadné dopravy zaplatí zhruba deset korun za den. Kupon bude platit od začátku července, k dispozici zatím bude jen elektronická forma, v papírové podobě bude k dostání až v červenci. Od půlnoci už bylo prodáno 500 kuponů.
Pražské metro
Zdroj: ISIFA/Thinkstock Autor: iStock

Od změny si dopravní podnik a především hlavní město jako jeho zřizovatel slibuje, že obyvatelé Prahy začnou pravidelněji jezdit hromadnou dopravou. „Odhadujeme, že nárůst cestujících, kteří si koupí roční kupon, může být zhruba 20 až 25 %,“ uvedl ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš. „Na navýšení kapacity jednotlivých linek jsme připraveni,“ dodal.

„Prodej ročních kuponů v posledních letech klesal řádově o jednotky procent, a to na úkor kuponů krátkodobých,“ dodal Ďuriš s tím, že nyní se pokles nejspíš zastaví.


Všechny druhy předplatních kuponů si cestující obvykle mohou koupit 60 dnů předem. Roční kupony na MHD většina lidí nakupuje na přelomu roku, takže kvůli slevě slíbené novou koalicí ve vedení města nákup odložilo několik tisíc lidí, což nebude pro výdejní přepážky znamenat komplikace. Kapacitu ani otevírací dobu tak podnik měnit nebude.

Video Ďuriš: Pražané si ode dneška mohou koupit levnější tramvajenku
video

Ďuriš: Pražané si ode dneška mohou koupit levnější tramvajenku

Ďuriš: Pražané si ode dneška mohou koupit levnější tramvajenku

Brífink DPP: Ode dneška si Pražané mohou koupit levnější roční kupony

Na základě předvolebního slibu nové pražské koalice pojede od července zdarma i jeden dospělý, který s sebou bude mít dítě ve věku do tří let. Zadarmo se v MHD svezou také psi. Kvůli změnám v jízdném počítá dopravní podnik s roční ztrátou zhruba 400 milionů korun. Roční příjem z jízdného činí kolem čtyř miliard korun.

„Je to velmi sociální krok, protože řada lidí neměla v minulosti prostředky na to, koupit si roční kupon, a kupovali si tak méně výhodné měsíční kupony,“ uvedl náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). „Cílem je, aby každý Pražan měl v kapse celoroční tramvajenku a MHD tak byla jeho první volbou,“ dodal.

V souvislosti s jízdným řeší Praha dlouhodobě problémy s Opencard. Kvůli potížím v dohodě s majitelem eMoneyServices se v únoru a březnu vrátila k používání papírových kuponů ve větší míře, tvoří tak alternativu k elektronickému jízdnému.