
Olomouc zkouší moderní výuku s webkamerou
Pokud mají žáci absenci, probraná látka se jim dohání mnohem lépe. Díky systému si nemusejí od spolužáků půjčovat sešity ani složitě luštit jejich písmo. Záznamy složitých příkladů a pokusů se hodí i těm přítomným žákům při domácím opakování. „Ve vyučovací hodině zpravidla pochopíme, o čem učitel mluví, ale s odstupem pár hodin je míra pochopení mnohem menší,“ potvrzuje výhody systému ředitel školy Radim Slouka.
Studenti mohou neustále najíždět a opakovat pasáže, kterým nerozumí, a pouštět si to neustále dokola, dokud látku nepochopí. Jestli skutečně pochopili, si ověří učitelé při písemkách. Díky nahrávání má být jejich oprava objektivnější.
Než však došlo k nahrávání hodin, museli s tím souhlasit jak žáci, tak vyučující. Před takovou otázku jich v budoucnu bude možná postaveno víc. Počítače, tablety nebo interaktivní tabule využívají při výuce stovky středních škol. A podle výzkumu České školní inspekce by jejich role v příštích letech měla ještě růst.