Ústecká radnice bojuje s kamiony

Ústí nad Labem - Lovosice a Ústí nad Labem bojují proti tisícům kamionů, které denně jezdí po silnici podél Labe. Městům měl ulehčit nový hraniční přechod Hora Svatého Šebestiána na Chomutovsku, to se ale nestalo. Kamiony místo silnice R7 dál jezdí po dálnici D8, neodradilo je ani mýtné. Ústecká radnice chce proto počet kamionů omezit.

Dlouhé kolony a stále častěji i těžké dopravní nehody - tak vypadá klíčová silnice z Ústí nad Labem do Lovosic. Počet nákladních aut se nesnížil ani po otevření hraničního přechodu Hora Svatého Šebestiána na Chomutovsku pro kamiony. Řidiči náklaďáků dál jezdí po dálnici D8 a její chybějící úsek jim nahrazuje právě silnice podél Labe. Neodradilo je ani mýtné. „Jak to vidím já, kamionů neubylo,“ tvrdí starosta Lovosic Jan Kulhánek. „Bohužel mýtné na této silnici se platí nižší než na dálnici. To znamená, že tato silnice je pro kamiony stále výhodnější,“ posteskl si náměstek primátora Ústí nad Labem Jan Řeřicha.

Největší nápor kamionů je na křižovatkách při vjezdu do Ústí a na kruhovém objezdu téměř v centru Lovosic. „Pro Lovosice je to velice silná zátěž,“ říká Jan Kulhánek. Ústecká radnice proto už na podzim navrhla, aby kamiony jezdily podél Labe jen ve směru z Německa a v opačném směru byl v Lovosicích umístěn zákaz vjezdu kamionům. Za pravdu jí dává i dopravní policie. Krajský úřad zatím nerozhodnul. „Tímto opatřením by se výrazně zlepšila bezpečnost provozu,“ domnívá se Jan Řeřicha. „V některých jiných, možná ne tak kapacitních komunikacích, podobná opatření fungují,“ dodává vedoucí dopravní policie Severočeského kraje Jiří Ušák.

Ale návrh se nelíbí lovosické radnici. „Měl bych tvrdě říci ano, zakažme, ale já nemám rád řešení, kdy problém přenesu sousedovi do jeho obce, tím teď myslím Velemín,“ vysvětluje své zamítavé stanovisko lovosický starosta.

Starostové dotčených obcí svorně říkají, že jediným řešením je co nejrychlejší dostavba chybějícího úseku dálnice D8. S jeho zprovozněním ŘSD počítá na konci roku 2010.