Obnoví se na „Kozí dráze“ u Děčína pravidelný provoz?

Teplicko - Ministerstvo životního prostředí nesouhlasí s využitím opuštěné trati u Děčína pro nový dálniční přivaděč. Chce, aby takzvaná "Kozí dráha" z Děčína do Novosedlic na Teplicku prošla modernizací. K snadnému silničnímu propojení Děčína s dálnici D8 tak zřejmě nedojde.

Starosta obce Telnice Jaroslav Doubrava nevidí důvod, proč by po 136 letech fungování nemohla trať sloužit dál. Ministerstvo dopravy odmítá spekulace, že provoz na trati byl zastaven z důvodu snadné výměny kolejí za asfalt. Důvod je jiný - Ústecký kraj přestal vlaky dotovat.

Náměstek ministra dopravy Jiří Hodač (ODS) se nechal slyšet, že víkendové vlaky v žádném případě nestačí. Vlaky by měly jezdit každou hodinu, ministerstvo životního prostředí je totiž přesvědčeno, že trať má budoucnost. „Hovoříme zde o pravidelném využívání a já takového zájemce v této chvíli neznám,“ namítá primátor Děčína Vladislav Raška (ODS) a Jiří Hodač dodává, že udržovat trať, po které nikdo nejezdí, je nesmysl.

Zastánci železnice jsou přesvědčeni, že vlaky může na trať znovu vrátit Ústecký kraj, ovšem až po volbách. V to doufá i Jaroslav Doubrava. Ministr dopravy už zastáncům trati vyšel vstříc a slíbil, že o budoucnosti "Kozí dráhy" se rozhodne, až budou na kraji noví radní. Samotné ministerstvo dopravy však v obnovení pravidelného provozu na trati příliš nevěří, gentlemanskou dohodu se starosty ale rozhodně dodrží.