Karlovarský kraj řeší přeshraniční vlakovou dopravu

Karlovy Vary - Karlovarský kraj ustupuje tlaku soukromého dopravce a začne dotovat některé přeshraniční vlaky. Společnost Viamont totiž pohrozila, že bez pomoci kraje zastaví provoz na frekventované trati Kraslice - Klingenthal. Dopravce hledá pomoc i u německého partnera. Ročně přepraví Viamont mezi Kraslicemi a Klingenthalem 80 tisíc turistů. Lidé vlakem cestují i za prací nebo na nákupy. Obyvatelé příhraničí zprávy o možném rušení spojů kritizovali s tím, že díky vlaku je odlehlý region dobře propojený s okolím.

„Mám v Kraslicích přítelkyni. Musím odsud jezdit do práce. Vlaky jezdí každou hodinu, to je výborné,” uvedl jeden z cestujících. „Mám auto. Cestování vlakem je pro mě ale pohodlnější, jezdíme sem nakupovat,” dodává druhý. Bez dotací Viamont prodělává ročně statisíce korun. Vedení společnosti proto rozhodlo, že dopravu zastaví, protože si kraj službu neobjednal.

Vedení úřadu svůj postoj přehodnotilo. „U Viamontu si objednáme tři páry vlakových spojů, které na tom úseku budou jezdit,” potvrdil rozhodnutí náměstek hejtmana Jan Zborník (ODS). Zbývajících 15 spojů ale Viamont ze svého rozpočtu platit nemůže, vysvětluje zástupce společnosti Jaroslav Cempírek.

„Jestliže té naší žádosti Viamont nevyhoví, tak musíme zahájit jednání o odejmutí licence na provozování dopravy,” pohrozil Zborník. Cempírek však hodlá hledat další možnosti: „Budeme dál jednat s německým partnerem a je možné, že to německý partner zafinancuje. To je otázka na jednání. My se samozřejmě budeme snažit ty peníze sehnat a rýsuje se to tak, že spoje zůstanou zachovány v současné rozsahu.”

Podle Jaroslava Cempírka chce vedení společnosti problémy s financováním dopravy vyřešit nejpozději do 14 dnů, než začnou platit nové změny v jízdních řádech.