Ostrůvky komplikují práci silničářům na Karlovarsku

Karlovarsko - Silničáři v Karlovarském kraji řeší problém s ostrůvky, které jsou na silnicích kvůli bezpečnosti chodců. Z úzkých míst se dá špatně odklízet sníh a musí se použít i jiná technika, kterou zatím správci komunikací nemají. Musí použít náhradní řešení, jsou ale dražší a složitější.

Nejmenší vzdálenost mezi ostrůvkem a okrajem silnice, kterou připouští normy, je 2,75 metru. Šířka většiny radlic, které běžně používají silničáři, je ale 3,5 metru. Jak uvedl vedoucí zimní údržby ze Správy a údržby silnic Karlovy Vary Josef Bulka, na Karlovarsku je mnoho míst, kde se s radlicí projet nedá. Pokud to jde, silničáři volí nouzová řešení - například zvednutí radlice a posolení místa, případně příjezd traktoru s radlicí.

Zkušený dispečer říká, že jeho spolupracovníci by mohli používat užší radlice. To by ale úklid sněhu prodražilo, protože by trasu museli jet dvakrát. Navíc výměna radlice v mrazu a sněhové kalamitě by auto na 2 hodiny vyřadila z provozu, jak informoval Josef Bulka. „Projektanti, kteří navrhují kruhové objezdy a ostrůvky, by se měli více zamyslet nad tím, jak vyřešit, aby bylo možné zimní údržbu provádět,“ nechal se slyšet ředitel Krajské správy a údržby silnic Karlovy Vary Petr Želechovský.

Projektanti ale musejí své návrhy konzultovat s úředníky a policisty. Mluvčí Krajského úřadu Karlovarského kraje Andrea Bocková potvrdila, že vzdálenosti mezi krajnicí a ostrůvkem řeší technická vyhláška ministerstva dopravy. Na situaci už zareagovaly první firmy a nabízejí speciální radlice s nastavitelnou délkou. Podle karlovarských silničářů jsou ale nákladné a není jisté, že budou pracovat spolehlivě. Speciální radlice silničáři nakoupí zřejmě až na příští zimní sezonu.