Ve středních Čechách ubývá turistů

Praha - Středočeský kraj začíná spolupracovat s Asociací českých cestovních kanceláří a agentur. Jde o novou koncepci rozvoje cestovního ruchu. Ta má zvýšit zájem turistů o střední Čechy. Podle mluvčího asociace Tomia Okamury totiž dochází k největšímu úbytku turistů právě ve Středočeském kraji.

Středočeská turistická informační agentura bude zdarma propagovat cestovní kanceláře. Ty na oplátku mají pomoct nalákat turisty, a to nejen na památky. Kraj je chce zaujmout například gastronomickými specialitami nebo osobnostmi. „Jezdí sem i spousta vzdělaných turistů. Oni vůbec netuší, že ve středních Čechách je významné muzeum, které má vztah k Antonínu Dvořákovi nebo ke Smetanovi,“ naznačuje hejtman Středočeského kraje David Rath. „Dávno tady měly být perníkové polévky nebo syrečkové speciality, aby se to rozběhlo,“ přidává pár tipů mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.      

Kanceláře turistické služby se přestěhují z Říčan do Prahy. A podle vedení kraje má pomoci i přeměna této akciové společnosti na příspěvkovou organizaci. Někteří odborníci ale říkají, že zrovna tento krok šťastný nebude. „Všeobecně se dá říct, že akciová společnost je rozhodně lepší způsob, jak rozhýbat cestovní ruch v regionech, protože má vždycky větší motivaci a odpovědnost než příspěvková organizace,“ domnívá se Pavel Hlinka ze Svazu obchodu a cestovního ruchu. „Od příspěvkové organizace si slibujeme průhledné účetnictví, plnění jasně zadaných úkolů kraje,“ oponuje David Rath.   

Zvýšit se má počet ubytovacích zařízení, hlavně těch luxusnějších. „Bylo by dobré nasměrovat podnikatele, aby budovali zařízení například tříhvězdičkového standardu, která mají konferenční zázemí i relaxační prostory,“ navrhuje Tomio Okamura.    

Středočeská turistická agentura bude mít vlastní databázi s kulturními akcemi v jednotlivých městech a obcích kraje. A v galerii v Husově ulici v Praze budou k vidění i pravidelné výstavy středočeských umělců.