Zdravotníci radí i po telefonu

Středočeský kraj – Zdravotní poradnu po telefonu zprovoznila dnes středočeská záchranná služba. Je pro lidi, kteří potřebují pomoct s běžnými neakutními problémy. Call centrum by mělo ulehčit přetížené tísňové lince 155. Je první zdravotnickou poradenskou službou při záchranné službě v České republice a funguje jako doplňková součást zdravotnického operačního střediska pro občany kraje při dotazech otázkách zdravotnického nebo psychosociálního charakteru.

Až třetinu hovorů na nouzové lince 155 označují záchranáři jako neurgentní, linka je však v takových případech blokována pro akutní případy. Pomoci má speciální call centrum: pokud pacient před 155 vytočí 800 a tři osmičky,  může se o běžných nemocech poradit se školeným záchranářem. „Dnes volala paní, která řešila problém brnění v horní končetině. Poradili jsme jí, aby se obrátila na obvodního lékaře,“ uvedla operátorka call centra Jaroslava Dudáková. Operátoři call centra mají k dispozici širokou kontaktní databázi, v případě potřeby tak mohou volajícího nasměrovat na další odborníky a organizace, jako je např. Linka bezpečí. „Dostanou obecnou radu, kam se mají obrátit. Kde mají jaké ordinační hodiny nebo kde fungují pohotovosti,“ dodal ředitel ZZS Středočeský kraj Martin Houdek.

Call centrum je první svého druhu v Česku. Zatím funguje jen ve středních Čechách, dovolají se však i pacienti z jiných krajů. S obecnými zdravotními problémy jim záchranáři poradí, další kontakt jim ale zprostředkují právě jen na Kladensku, Rakovnicku, Mělnicku a Berounsku.

Call centrum
Call centrum