D3 praská už po čtyřech letech provozu

Chotoviny - Ani čtyři roky nevydržel nejnovější úsek dálnice D3. Ještě v záruční době se musí opravovat. Na mostě u Chotovin se objevily výtluky. A investor ani zhotovitel stavby nemají odpověď na otázku, co je příčinou. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ale nechce pouze opravu poškozené části. Požaduje nový povrch pro celý most.

Sedmikilometrový úsek dálnice mezi Chotovinami a Meznem byl slavnostně otevřen v prosinci 2007. Výstavba jednoho kilometru stála v průměru 300 milionů korun. Nyní se kvůli poškození část silnice uzavřela. Na mostě na 69. kilometru ve směru na Prahu je provoz sveden do jednoho jízdního pruhu. „Měl jsem za to, že stavba byla provedena kvalitně. Bohužel se ukazuje, že nikoli,“ konstatuje předseda Sdružení pro výstavbu D3 Pavel Eybert.

Proč povrch vozovky nevydržel ani čtyři roky? Na to zatím nikdo nemá konkrétní odpověď. Na webových stránkách ŘSD je jako důvod opravy uvedena havárie mostních dilatačních závěrů. Zároveň ale zástupci ŘSD i dodavatel tvrdí, že o tak závažné poškození mostu nejde. „Nejedná se o havárii, vznikl problém ve vrstvách vozovky,“ potvrdila mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Reportáž Kristiny Vrkočové (zdroj: ČT24)

Protože se jedná o opravu v záruční době, zaplatí ji dodavatel mostu, společnost Metrostav. „V principu jde zřejmě o opravu vrchních pojízdných vrstev a možná izolace,“ vysvětlil mluvčí firmy František Polák. ŘSD ale nárokuje nikoli pouze lokální opravy, po Metrostavu chce výměnu povrchu v obou směrech a v celé délce mostu.

Provoz na mostě je omezený už od prvního srpna. Podle řidičů, kteří tudy projíždějí každý den, je stavba ale většina času opuštěná. Prostoje dodavatel opravy vysvětluje tím, že čeká až ŘSD schválí technologický postup. Zatím uzavírka pruhu platí do 31. srpna. Pokud se ale bude opravovat vozovka včetně izolace na celé ploše mostu, mohla by omezení trvat i dva roky.