Most u Kopřivnice je v dezolátním stavu

Kopřivnice – Z více než 30 let starého mostu na jedné z hlavních silnic do Kopřivnice odpadávají kusy betonu. Silničáři pod něj pověsili záchytné sítě, které provizorně chrání ulici a železniční trať. Peníze na rekonstrukci tohoto a ještě dalšího mostu v podobně špatném stavu by měly být k dispozici nejdříve v příštím roce.

Přes osmdesát metrů dlouhá estakáda vznikla na konci 70. let v souvislosti s rozšiřováním automobilky Tatra. Most, který vlastní Moravskoslezský kraj, spojuje Kopřivnici se silnicí první třídy vedoucí z Rožnova pod Radhoštěm do Ostravy. Vloni se jeho technický stav značně zhoršil.

„Stavebně-technický stav té nosné konstrukce je ohodnocen známkou 5 až 6, což je špatný až velmi špatný stav,“ uvedl obchodně-investiční náměstek Správy silnic MS kraje Jan Lukšo. Provizorní záchytné sítě už několikrát zabránily pádu betonových úlomků na ulici a trať. Kopřivnická radnice na obou stranách mostu umístila na své náklady varovné značky.

Reportáž Michala Poláška (zdroj: ČT24)

Tisková mluvčí MÚ Nový Jičín Lucie Petříčková říká, že správce místních komunikací města Kopřivnice i zástupci radnice již několikrát upozorňovali na to, že stav mostu není dobrý, hlavně během zimního období z něj odpadávají kusy ledu a betonu.

Podle loňského sčítání dopravy využije estakádu denně zhruba 7,5 tisíce aut. Ulice Nádražní pod mostem je zatížena o řád méně, po železniční trati ale denně projede více než 20 osobních a několik nákladních vlaků. „O objektu víme, víme i o jeho stavu, provádíme pravidelnou kontrolu a zatím nebylo nutné snižovat v tomto místě rychlost,“ nechal se slyšet tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Ve stejném stavu je i jiný most obdobné konstrukce na téže silnici v místní části Lubina. Krajští silničáři zařadili obě přemostění do seznamu nejhorších staveb a plánují rekonstrukci. Zatím ale na ni nemají peníze a čekají na rozhodnutí krajských zastupitelů. Po ukončení rekonstrukce velkého mostu by měla být dostavěna i chybějící nájezdová rampa ve směru od průmyslové zóny. Na ní by se už ale mělo podílet i město.