Zrekonstruované nádraží má nebezpečný podchod a ucpané kanály

Rokycany – Rekonstrukce nádraží v Rokycanech se blíží ke konci, výsledná podoba se ale řadě lidí nelíbí. Terčem kritiky je především nový podchod, který vede k ostrovním nástupištím, současně je možné projít jím mezi severní a jižní částí města. Jižní vstup je ale postaven tak, že z něj lidé vycházejí přímo do silnice. Není to ale jediný nedostatek. V podchodu se hromadí voda, protože se ucpaly odtokové kanály, lidé si také často stěžují na nefunkční výtahy na nástupiště.

Rekonstrukce rokycanského nádraží probíhá v rámci modernizace železniční trati Beroun–Plzeň, resp. úseku Zbiroh–Rokycany. Z původní stanice se sypanými nástupišti před starou budovou vzniklo moderní nádraží se zvýšenými ostrovními perony přístupnými podchodem – do něj lze vstoupit buď od opravené staniční budovy i z jižní části města. Nový jižní vstup do nádraží ale je podle místních nebezpečný, ústí totiž přímo v zatáčce frekventované silnice. „Východ je nechráněný, vzhledem ke špatné kvalitě vozovky jsou časté kolize,“ poukázal obyvatel Rokycan.

Ačkoli se poslední nehoda stala před měsícem – auto vylétlo ze zatáčky a téměř spadlo do podchodu – odmítá Správa železniční dopravní cesty, že by při rekonstrukci nádraží pochybila. „Je to v souladu s projektem, není tam nic mimořádného,“ zhodnotil jižní vstup do podchodu pod kolejištěm hlavní inženýr stavby Milan Bláha. Město podle něj nemělo k projektu žádné výhrady. Radnice se po třech nehodách u podchodu přesto rozhodla místo alespoň částečně zabezpečit. Podle starosty dostane komunikace do konce podzimu zpomalovací pruhy.

Podle šéfinženýra Bláhy nepředstavují významný problém ani ucpané odtokové kanály. „Přívalové deště odtok trochu narušily, ale jinak je vše dle projektové dokumentace,“ podotkl.

Přes Rokycany bude po dokončení všech modernizačních prací procházet tzv. III. trazitní železniční koridor, který vede od Chebu přes Plzeň, Prahu, Českou Třebovou, Ostravu a Český Těšín k Mostům u Jablunkova. Práce v úseku mezi Rokycany a Zbirohem mají skončit v dubnu 2013. Rekonstrukce trati přijde na 5,5 miliardy korun.