Na Liberecko přibudou čtyři nové motoráky

Liberec – Nové výběrové řízení má rozšířit park nových motoráků, které začnou jezdit v Libereckém kraji. České dráhy vypsaly výběrové řízení na čtyři motorové vozy, které mají doplnit šestnáct jednotek typu Regioshuttle od Stadleru. Stejně jako ony budou i dodatečné čtyři motoráky nízkopodlažní, klimatizované, se 70 místy k sezení. Nové vlaky budou muset být velmi výkonné, dráhy je chtějí nasadit na nejstrmější českou trať z Tanvaldu do Kořenova.

Dodatečně objednané motoráky by měly začít jezdit na počátku grafikonu pro rok 2014, předpokládaná cena dodávky je 221,5 milionu korun. „U těchto motorových vozů počítáme s rychlostí do 100 kilometrů v hodině a s možností provozu na naší nejstrmější trati z Tanvaldu do Kořenova,“ přiblížil náměstek ředitele ČD Antonín Blažek.

Za všech dvacet nových motorových vozů zaplatí dráhy přes miliardu korun, první vlaky Regioshuttle, které po vítězství v loňském výběrovém řízení dodá německá pobočka firmy Stadler, začnou jezdit během letošního roku. V příštím roce by měly být standardem na trati Liberec – Tanvald. ČD na ni musí nasadit nová vozidla podle podmínek dlouhodobé smlouvy s Libereckým krajem, kterou samy vyhrály v tendru.

Regionální vlaky z Libereckém kraji patří mezi nejmodernější v republice. Od loňského prosince jezdí z Liberce do německé Žitavy dieselové jednotky Desiro, které nasazuje soukromý dopravce Vogtlandbahn, na spěšných vlacích z Drážďan zajíždějí do Liberce a Tanvaldu rychlé motorové soupravy Německých drah. Na dalších spojích se objevují modernizované jednotky Regionova nebo pohodlné motorové vozy, které zakoupily České dráhy na konci 90. let. Společnost Viamont, která zajišťuje provoz na trase z Kořenova do polské Sklářské Poreby, používá především moderní nízkopodlažní motorové jednotky pronajaté od polského dopravce.