Silničáři zkoušeli, jak se chová Pražský okruh při požáru

Praha – Celou noc byl uzavřený pražský okruh. V tunelech Cholupice a Lochkov prováděli technici protipožární zkoušky. Simulovali požár auta a zjišťovali, jestli funguje odvětrání tunelu a další bezpečnostní opatření. Podobné testy je nutné dělat pravidelně každý rok. Dělají se s vyloučením široké veřejnosti, řidiči sami si proto nevyzkouší, co by měli dělat, kdyby při průjezdu dálničním tunelem začalo hořet.

Pomocí speciálního aerosolu napodobili technici v tunelu na Pražském okruhu požár dodávky – zhruba o velikosti avie. Když čidla identifikovala oheň, rozsvítily se zákazové značky, do tunelu by tedy – kdyby už dříve nebyla vyhlášena uzavírka kvůli cvičení – záhy přestala vjíždět další auta. Větrání pak začalo pracovat na plný výkon. „Kouř se obtočí a ventilátory celou vzdušninu nebo kouř ženou v podélném systému větrání a vyženou ho z tunelu ven,“ popsal vedoucí protipožárních zkoušek Petr Bebčák. Součástí bezpečnostního systému je i nouzové osvětlení a varovné hlášení v češtině, angličtině a němčině.

Ověřovat funkčnost bezpečnostního systému musí silničáři každý rok. „Zkoušky tohoto typu jsou nutné. Pokud by je Ředitelství silnic a dálnic nedělalo, vystavilo by se sankcím ze strany požárněbezpečnostního dozoru,“ upozornul mluvčí ŘSD Jan Piskáček.

Sami řidiči si ale nemohli vyzkoušet, co dělat, pokud se ocitnou během požáru v dálničním tunelu. Kvůli cvičení byly totiž tunely Cholupice i Lochkov uzavřeny a auta byla odkloněna do nitra Prahy na Městský okruh. Při požáru tak musí nezkušení lidé spoléhat na rady odborníků: Při požáru se nezdržujte hledáním dokladů a osobních věcí, nechte klíčky v zapalování, aby s autem mohli případně manipulovat hasiči nebo policisté, a okamžitě utíkejte k nejbližšímu nouzovému východu.