Nebezpečná křižovatka u Bezměrova se dočká proměny

Bezměrov (Kroměřížsko) – Více než třicet dopravních nehod se za posledního dva a půl roku stalo na křižovatce u Bezměrova na Kroměřížsku. Nebezpečná křižovatka, jejíž podoba se proměnila poté, co se stala přivaděčem na dálnici D1, může podle Pavla Skládaného z Centra dopravního výzkumu  u řidičů vzbudit dojem, že jsou na hlavní, nikoliv na vedlejší silnici. Příčinou většiny nehod bylo právě nedání přednosti. Silničáři, odborníci i politici se nyní shodli na zásadních změnách, které zvýší bezpečnost takzvané „křižovatky smrti“.

Skládaný vytvořil studii, která vysvětluje, proč u Bezměrova lidé tak častou bourají. „Po rekonstrukci vypadají obě silnice jako hlavní, navíc se tady prohodila přednost. Ti, kteří dříve jezdívali po hlavní, jsou dnes na vedlejší silnici. Pokud jedou po paměti a neuvědomí si to, tak na takto frekventované silnici dojde k dopravní nehodě relativně rychle,“ vysvětlil Skládaný.

Křižovatka je navíc podle Skládaného pro řidiče příliš komfortní. Dlouhé odbočovací pruhy svádí řidiče k rychlé jízdě, nebo dokonce k předjíždění pomalejších vozidel. Riziko nehody je tady desetkrát vyšší než kdekoliv jinde.

Do konce letošního roku na vedlejší silnici nahradí stávající značky výstražné stopky s reflexním podkladem a vodorovné dopravní značení bude nově zvukové a plastické. Dlouhé odbočovací pruhy by měly být zrušeny, aby už řidiče nesváděly k rychlejší jízdě.

Od začátku roku 2009, kdy byla v těsné blízkosti křižovatky otevřena dálnice D1, došlo na křižovatce  k více než 30 nehodám, při nichž se zranilo 55 lidí a 3 zemřeli. Celková škoda se vyšplhala na 60 milionů korun.


/*json*/{"map":{"lat":49.331834515638,"lng":17.324237823486,"zoom":13,"mapTypeId":"roadmap"},"markers":[{"lat":49.330380212974,"lng":17.315311431885,"type":"1","description":""}],"polylines":[],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/

Na kruhový objezd zatím nejsou peníze

„Nejvhodnější by bylo postavit v místě kruhový objezd. Je to nejbezpečnější typ křižovatky a pro takové místo je vhodný,“ popsal Pavel Skládaný z Centra dopravního výzkumu. Zlínský kraj nyní zadá studii proveditelnosti, která ukáže, zda bude stavba objezdu reálná alespoň někdy v budoucnu a především, kolik by stála. Největším oříškem totiž bude získání peněz na takovou investici. Proto se kraj zatím rozhodl situaci vyřešit rychleji pomocí řady levnějších bezpečnostních prvků.