Provoz na R10 blokuje nadměrný náklad

Brandýs nad Labem - Provoz na rychlostní silnici R10 ve směru z Prahy do Turnova dnes zkomplikoval nadměrný náklad, který by se nevešel pod mýtnou bránu. Přepravce ho chtěl přeložit. Zjistil však, že jeřáby náklad nedokážou zvednout, a povolal proto na místo jiné. Silnice mezi 11. a 12. kilometrem proto zůstane neprůjezdná zřejmě až do čtvrtečního rána. V úseku se tvoří kolony.

Provoz mezi 15. a 10. kilometrem je sveden do protisměru, auta proto jezdí jen jedním pruhem. Místo nehody je označeno dopravním značením.

Podle plánu měl být náklad dnes v 15:00 přeložen pomocí jeřábů na nízkou plošinu, aby mohl projet mýtnou branou i nedalekým mostem. Podle aktuálních informací ale vyprošťovací práce začaly večer a protáhnou se až do čtyř hodin ráno. Silnice by podle mluvčího českého mýtného systému David Šimoníka měla být volná nejpozději ve čtvrtek v 07:00. 

Podle pracovníků ŘSD i policistů se na místě tvoří dlouhé kolony, a to zejména ve směru do Prahy. Policie ale nepředpokládá, že by místo kvůli tomu hlídala. „Je tam sveden provoz tak jako všude jinde, když jsou uzávěry, i na dálnicích do protějších směrů. Proto nemáme v tuto chvíli důvod dopravu tam řídit,“ uvedla mluvčí policie Prahy-venkov Štěpánka Zatloukalová.

Pod mýtnou branou uvízl kolos převážející obří kotel z Hradce Králové do Mělníka. Zatkoukalová potvrdila, že řidič neudělal chybu a trasa byla takto dopředu naplánována. „Měl čekat na to, až přijede jeřáb, který zajišťovala přepravní firma, aby náklad přes mýtnou bránu přeložili,“ uvedla mluvčí. Problém podle ní vznikl kvůli tomu, že firma v danou dobu neměla k dispozici adekvátní jeřáb.

Podle Šimoníka náklad dorazil podle plánu k mýtnici a mostku v úterý v nočních hodinách, a to do již připravené uzavírky se svedením provozu do protisměru. Na místě měl být z tahače náklad přeložen na speciální nízkou plošinu a na ní podtažen pod mýtnicí i nedalekým mostkem. „Přepravce však při překládání nákladu na plošinu zjistil, že přítomné jeřáby na uvedeném omezeném prostoru náklad nezvládnou na plošinu přemístit a musí být povolány jeřáby, které tuto operaci zvládnou,“ dodal mluvčí.

Nadměrné náklady podle něj jezdí po české dálniční síti vybavené mýtným systémem běžně. Výška mýtnice je zhruba šest metrů, a většina nákladů tak nemá s průjezdem problém. „Vyskytne-li se náklad objemnější, plánuje se speciální trasa a zvláštní opatření k jeho průjezdu, protože pak mohou být překážkou nejen mýtnice, ale například i dálniční mostky, jako je tomu i v tomto případě,“ uzavřel Šimoník.