Rychlíky do Rumburku možná „vysají“ lokálku do Poustevny

Rumburk – Rychlíková linka Kolín–Česká Lípa–Rumburk bude v provozu i v příštím roce. Letní úsporný plán ministerstva dopravy sice počítal s jejím zkrácením do České Lípy, nyní už je jisté, že motorové rychlíky budou nadále jezdit i na Šluknovsko. Ústecký kraj slíbil, že jejich provoz zaplatí, pokud stát peníze na severočeskou linku nenajde. Pokud by však provoz nakonec skutečně dotoval kraj, bude to na úkor provozu na trati Rumburk–Mikulášovice–Dolní Poustevna.

Vlaky z Kolína do Rumburku jsou jednou z hlavních spojnic Šluknovského výběžku s vnitrozemím. V Kolíně na ně navazují expresy na Moravu, v Mladé Boleslavi zase rychlíky do Prahy. Podle Ústeckého kraje je velmi důležité, aby vlaky nekončily už v České Lípě, je proto ochoten dát šest milionů korun na zachování jedenácti spojů jezdících v úseku Česká Lípa–Rumburk a zpět. „Autobusy je nahradit nedokážou, vlak je na této trase rychlejší a vozí celkem dost lidí,“ vysvětlil motivaci kraje ředitel jeho oddělení dopravní obslužnosti Jakub Jeřábek.

Bude-li kraj skutečně muset platit provoz rychlíků – což by správně mělo dělat ministerstvo dopravy –m sníží příspěvky na jiné vlaky. Výsledkem bude výrazné omezení provozu na dráze, která z Rumburku pokračuje přes Mikulášovice do Dolní Poustevny.

Ministerstvo zatím neřeklo konečné slovo, které rychlíky zaplatí a které ne. „Poslední verze je taková, že ty spoje zaplatí přímo ministerstvo. Ale není to stále definitivní, takže jsme pořád připraveni,“ řekl Jakub Jeřábek.