Modřanská rychlodráha je opět v provozu

Praha – Tramvaje po čtyřech měsících opět jezdí do pražských Modřan. Rekonstrukci trati z Braníka se podařilo dopravnímu podniku urychlit, ale jenom drobně. Místo 22. října tak výluka končí už dnes. Cestující z Modřan se tak zbaví náhradní autobusové dopravy, na kterou si museli zvyknout už na začátku prázdnin. Odměnou by jim měla být pohodlnější cesta. Nové a opravené koleje umožňují tišší, klidnější a rychlejší jízdu.

Klíčovým bodem prací byl most přes Modřanskou ulici. Předloni technici zjistili, že se most posunul na jižní podpěře. Provizorně ho zajistili, ale bylo třeba co nejdříve most řádně opravit. Dělníci také vyměnili koleje na místech, kde byly ty stávající nejvíce opotřebované. Především zmizely velkoplošné panely z prostor zastávek Čechova čtvrť a Poliklinika Modřany. Rychlá jízda tramvají panely takřka zdemolovala. Vozy musely před rekonstrukcí jezdit poškozenými úseky velmi opatrně. Teď panely vystřídala klasická konstrukce kolejí s pražci. Na některých místech se objevily bezžlábkové kolejnice.

Výsledky prací nepřehlédnou právě v zastávkách Čechova čtvrť a Poliklinika Modřany ani cestující, které konstrukce trati nezajímá. Změnila se totiž i podoba stanic samotných. „Výška nástupní hrany se zvýšila na 24 centimetrů, tím byl plně zajištěn bezbariérový přístup. Další zastávky v úseku Braník–Modřany zůstaly původní, ale byly rozsáhle opraveny,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Ilona Vysoudilová.

Tramvajová trať do Modřan je v provozu od roku 1994. Vede po samostatném tělese, veškerá křížení od branického nádraží až k zastávce Čechova čtvrť jsou mimoúrovňová. Tramvaje tak mohou vyvinout maximální možnou rychlost. Výstavbě tramvajové trati musela ustoupit modřanská železniční dráha, která se v 80. letech přesunula blíže k řece.