Plzeň - Podle hejtmanství Plzeňského kraje by se příští rok měla propagace plzeňského regionu zaměřovat především na milovníky dobrého jídla a na cyklisty. Kraj chce podporovat rekonstrukce nekvalitních cyklostezek a přilákat tak další turisty do svého regionu.
Nová strategie Plzně: cykloturistika a gastronomie
Na zahájení sedmého ročníku veletrhu cestovního ruchu ITEP představilo hejtmanství novou strategii propagace plzeňského kraje. Ta by se příští rok měla nést ve znamení cykloturistiky a regionální gastronomie. Podle odborníků jsou ale právě služby pro cyklisty na Plzeňsku nedostatečné.
Podle hejtmana Plzeňského kraje Milana Chovance (ČSSD) má Plzeňský kraj turisticky co nabídnout. Navíc je prý i veletrh rok od roku čím dál lepší.
Kromě informačních letáků si můžou návštěvníci odnést i nové znalosti a doporučení. Připraveny jsou semináře o moderní propagaci lokální kultury nebo workshopy zaměřené na tradiční řemesla. Zároveň je možné ochutnat místní gastronomické a pivní speciality.
Veletrhu ITEP se letos účastní 125 vystavovatelů včetně několika hostů ze zahraničí. Je tak největším veletrhem regionálního cestovního ruchu v Česku. Většina stánkařů ale prezentuje turistická lákadla Plzeňského kraje.
Veletrh cestovního ruchu ITEP bude trvat až do soboty. Podle organizátorů by ho mohlo navštívit rekordních jedenáct tisíc lidí.