Přísnější tresty zatím nepoctivým taxikářům nehrozí

Praha - Pražský magistrát u vlády opět neuspěl s návrhem na přísnější tresty pro nepoctivé taxikáře. Jeho novela zákona sice směřuje do sněmovny, má ale malou naději na schválení, protože ji nepodporuje ani ministr dopravy, který slibuje, že přijde s vlastní předlohou. Praha tak dál zůstává na žebříčku kvality taxislužeb v evropských metropolích na spodních příčkách.

Přísnější tresty pro taxikáře jsou na tom podobně jako přímá volba hlavy státu. Všichni politici tvrdí, že ji chtějí, ale nakonec se na ní nejsou schopní domluvit. Předražené jízdné, auta jezdící bez licence a špatná kvalita taxislužeb přitom Praze kazí pověst na celém světě už dlouhá léta.

„My si nemůžeme zastírat, že otázka turistického ruchu je pro Prahu zásadní,“ uvedl pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS).

Pražský magistrát už potřetí poslal na vládu návrh, podle kterého kontroloři mohli vybírat kauci na pokutu nebo taxikářům jezdícím načerno zabavit auto. Jenže narazil u ministerstva dopravy.

„Připravujeme dlouhodobě svůj vlastní zákon, magistrát o tomto byl informovaný, který řeší situaci komplexně. Nejenom z úhlu pohledu Prahy,“ uvedla mluvčí ministerstva dopravy Květa Kočová.

Ministerstvu se nelíbily ani předchozí dva návrhy Prahy. Primátor přiznává, že ten nejnovější se od nich příliš neliší. A to přesto, že úředníci ministerstva a magistrátu spolu při sepisování zákona spolupracovali a mohli tak sestavit normu, která by vládou prošla hladce. „Komise už historicky fungovaly a samozřejmě dneska se k nim budeme muset vrátit,“ řekl Svoboda.

Zatímco politici skládají nové a nové komise, tak pražští taxikáři dluží 64 milionů korun na pokutách. Městská policie řeší i rekordní předražení, kdy si dokonce řekl taxikář o desetinásobek skutečné ceny. Některé kontroly navíc spíš připomínají scénu z akčního filmu.

„My jsme si dělali průzkum a 10 procent hostů, kteří použili taxíky, byli buď okradeni, byly špatné účtenky,“ uvedl pražský hotelier Viliam Sivek.

Pověst pražské taxislužby potvrdila také poslední inspekce německého autoklubu, kdy mezi 22 kontrolovanými evropskými městy česká metropole opět skončila na chvostu.