Vítěznou energetickou propagandu má jihlavská škola

Jihlava – Nejlepší informační kampaň se zaměřením na hospodaření s energií vznikla na střední škole obchodu a služeb v Jihlavě. Úspěšná byla i v italské Neapoli, za svůj projekt si odvezla hlavní cenu. Jak funguje větrná elektrárna, proč se rozjede auto na solární pohon, jak se dá v domě ušetřit pomocí slunečních kolektorů nebo jestli je lepší topit peletami z biomasy – to všechno se žáci základních škol dozví místo od učitelů od svých o něco starších vrstevníků.

Studenti SŠ obchodu a služeb Jihlava se shodují, že mladší žáky problematika opravdu zajímá. Nekřičí, jsou v klidu a mají prý spoustu otázek. Svou kampaň studenti nazvali Energie a my. V Neapoli přebrali ocenění udělované Evropskou komisí. V konkurenci 24 škol ze šesti evropských zemí se stali vítězem národního kola.

Ocenění škola získala i za další aktivity, které jsou součástí projektu. Studenti například hledali energetické úspory ve školních budovách, mapovali obnovitelné zdroje po celé Vysočině a teď slaví úspěch i jejich energetické zpracování známé televizní soutěže Chcete být milionářem.

„Jsou to studentské projekty, ve spolupráci s jednotlivými pedagogy se zapojilo asi 50 studentů a 6 pedagogů,“ sdělila koordinátorka projektu Eva Lemberková. Počet modelů i studentských aktivit se má ještě rozšiřovat a v příštím roce s nimi chtějí středoškoláci objíždět i jihlavské základní školy.