ROPID upraví autobusové linky na jihozápadě Prahy

Praha – Celostátní změna jízdních řádů veřejné dopravy 11. prosince se dotkne i městské a příměstské hromadné dopravy v Praze a okolí. Společnost ROPID, která regionální dopravu v oblasti objednává, přichystala především změny v autobusové dopravě na jihozápadě Prahy. Některé linky zaniknou, aby je nahradily odklony jiných. ROPID také zruší některé souběhy autobusů s linkami městské železnice. Novinkou bude také uznávání jízdenek Pražské integrované dopravy ve všech rychlíkách z Prahy do Kralup nad Vltavou.

Pražští cestující přijdou po 11. prosinci o autobusové linky 142, 172, 184, 208, 211 a 219 a o příměstskou 342, zkrácení trasy se dotkne autobusů 108, 164 a 225. Podle společnosti ROPID jsou zbytečné, protože je dopravci mohou nahradit posílením jiných souběžných linek – a to nejen autobusových. „Snažíme se omezit souběhy s kolejovou dopravou. Chceme nabídnout taková spojení na okrajích města, aby cestující nemuseli jezdit přes centrum,“ uvedl mluvčí organizace Filip Drápal.

Změna jízdních řádů ale přinese i novinky. Z Nových Butovic přes Hůrku do nemocnic Motol a Na Homolce začne jezdit midibusová linka 168, obdobná vozítka se objeví také na nové lince 264 mezi Zličínem, lokalitou Na Fialce a Bílou horou. Linka 180, která jezdí z Dejvické do Řep, potom bude prodloužena na Zličín.

Nové linky 260 a 262 se objeví také na východě Prahy. Budou svážet cestujícím k vlakům do Klánovic z Netušilské a z Nepasického náměstí. Oblast Dolních Počernic a Jahodnice by potom měla získat častější spojení se stanicí metra Palmovka a tramvajovou zastávkou Spojovací. Posíleno bude také spojení těchto lokalit se Štěrboholy a metrem Depo Hostivař.

Příměstská doprava se dočká změn především jižně od metropole. Zatímco linka 342 z Obchodního náměstí do Jesenice přestane jezdit, objednal ROPID více autobusových spojů z Dolních Břežan do Modřan. Nových nočních spojů se dočkají cestující z Horoměřic, Statenic, Štěpnice a Únětic.

Benešovská železniční linka S9 potom bude formálně prodloužena napříč Prahou až do Horních Počernic. Řada spojů však bude nadále končit na hlavním nádraží, ty ostatní pojedou do Počernic pouze v pracovní dny.

Dále se zvýší význam železnice v dopravě z Prahy na sever. Nově bude možné používat v lince R4 (tzv. děčínských rychlících) mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou jízdenky Pražské integrované dopravy. Spojení obou měst tak bude pro majitele „tramvajenky“ nesrovnatelně rychlejší než dosud, kdy mohli využívat pouze osobní vlaky a dva vybrané rychlíky.