Rekonstrukce plzeňského uzlu začala

Plzeň – Dlouho očekávaná rekonstrukce kolejí i nádraží v Plzni konečně začala. Do března jsou v plánu přípravné práce, potom rekonstrukce vypukne naplno. Správa železniční dopravní cesty chce, aby byl plzeňský uzel v novém do roka, od března do listopadu proto musí cestující očekávat rozsáhlé výluky. V Plzni vznikne 2000 čtverečních metrů protihlukových stěn, 1400 metrů nových nástupišť, železniční správa nechá vyměnit sedm kilometrů kolejí a vznikne také nový železniční most přes Radbuzu.

Dělníci budou pracovat na kolejišti hlavního nádraží a na tratích, které z něj vedou na Klatovy, Domažlice a Cheb. „Stavba řeší problematiku západní části uzlu od západního zhlaví stanice Plzeň hlavní nádraží po západní zhlaví stanice Jižní předměstí včetně přemostění řeky Radbuzy, Prokopovy ulice, Vejprnického potoka a Vejprnické ulice,“ shrnul mluvčí SŽDC Pavel Halla. Cestující ocení také úpravy, kterých se dočká hlavní nádraží. Půjde především o proražení podchodu pod kolejištěm, který tak propojí Šumavskou a Železniční ulici.

Stavba je součástí třetího tranzitního železničního koridoru, jehož západní část vede z Prahy přes Plzeň do Chebu, v budoucnu má však na významu nabýt spíše odbočná větev do Domažlic a dále na bavorské Řezno a Mnichov. „Účelem stavby je uvedení železniční trati a souvisejících staveb a zařízení do technického stavu odpovídajícímu evropským parametrům a standardům,“ poznamenal mluvčí Halla.

Rekonstrukci plzeňského železničního uzlu uskuteční za 942 milionů korun společnost Skanska. Její nabídka ve výběrovém řízení byla obzvlášť nízká, stát tak ušetří více než půl miliardy. Dodavatelská firma našla podle ředitele SŽDC Pavla Habarty úspory hlavně v technologii nového mostu přes Radbuzu.

J. Martínek (ČD), K. Havlíček (SFDI), P. Náhlík (POVED), T. Slavíček (SUDOP), J. Topol (Skanska)
Zdroj: ČTK
Autor: Petr Eret

Průjezd železničním uzlem Plzeň ve směru III. TŽK

  • cena: 942 milionů Kč
  • důležité novinky: most přes Radbuzu, nová nástupiště, protihlukové stěny, podchod pod kolejištěm hlavního nádraží, nové koleje, příprava pro napojení nové dvoukolejky na Domažlice
  • časový rozvrh prací: listopad 2011–březen 2012 přípravné práce, březen 2012–listopad 2012 hlavní práce, listopad 2012–březen 2013 dokončovací práce