Klatovský přivaděč do Plzně je hotov

Plzeň – Jižní přivaděč od Plzně k dálnici D5 je po sedmi letech hotov. Dosud chyběl asi kilometrový úsek od vodní nádrže České údolí ke kruhovému objezdu ve Sukově ulici, auta přijíždějící od dálnice nebo od Klatov tak musela hned na kraji města sjet do Klatovské třídy. Té má nový čtyřpruhový přivaděč ulehčit. Lidé žijící v místech, kam se provoz z Klatovské přesune, se ale musí připravit na velký hluk.

První auta se po přeložce klatovské silnice I/27 projela s mnohaletým zpožděním. Ředitelství silnic a dálnic ji sice začalo stavět už v roce 2008, záhy mu ale došly mu peníze. Stavba se proto předloni zcela zastavila. Plzeňská pobočka ŘSD i vedení města sice žádaly ministry dopravy i financí o urychlené dokončení stavby, ale trvalo další dva roky, než po poslední části přivaděče projela první auta.

Nová přeložka dlouhá 1,2 kilometru stála 738 tisíc korun, její součástí je mimoúrovňová křižovatka v Dobřanské a dva mosty. Má zkrátit cestu do průmyslové a nákupní zóny na Borských polích a částečně odlehčit Klatovské třídě. „Doprava může být prostřednictvím Sukovy ulice a okružní křižovatky v Sukově převedena na přivaděč,“ poukázal Zdeněk Kuťák z plzeňské pobočky ŘSD.

Od intenzivního provozu však nová silnice osvobodila jenom malou oblast. V budoucnu má přetížené Klatovské ulici pomoci západní obchvat města, který na jižní přivaděč naváže. „Navazuje západní okruh i připravovaná silnice Sukova–Karlovarská, tedy bypass Klatovské,“ představil Kuťák vizi budoucnosti. Zatím ale auta v centru zůstanou, jenom se částečně přesunou do jiných ulic. Krizovým místem se stává křižovatka Klatovské a Sukovy ulice. Podle opozice není v Sukově ulici dostatek odbočovacích pruhů a ve špičce se budou tvořit kolony. Podle primátorova náměstka Miloslava Šimáka (ČSSD) to tak není a město žádné úpravy křižovatky neplánuje. Došlo tak pouze ke změně v programování semaforů. Zastupitel Plzně 3 Pavel Podaný (TOP09) ale tvrdí, že město vychází z nesprávných údajů: „Nemyslím že studie je zpracovaná dobře a myslím si, že pracovali se špatnými čísly.“

Informace o stavbě:

  • Název stavby: Silnice I/27 Plzeň, Tyršův sad – Sukova, 2. stavba
  • Délka: 1024 m
  • Cena: 738 299 213 Kč
  • Zahájení: duben 2008
  • Zprovoznění: listopad 2011

zdroj: ŘSD


Přeložka silnice I/27
Zdroj: ČTK
Autor: Petr Eret

Navíc se obyvatelé Sukovy ulice obávají hluku z intenzivního provozu převedeného z Klatovské. Zdeněk Kuťák z ŘSD ovšem ubezpečil, že kdyby byly překročeny hlukové limity, silničáři provoz upraví.

Přeložka silnice I/27 je předposlední ze sedmi plzeňských dálničních přivaděčů. Ten poslední, přeložka silnice I/20 od Domažlic, je těsně před dokončením. V provozu bude 14. prosince. Číslo čtrnáct bude pro stavbu velmi symbolické, právě tolik let jeho stavba trvala.