Dopravní značky neuspokojí – je jich buď moc, nebo málo

Plzeň – Řidiči si stále častěji stěžují na značení – značek je podle nich střídavě příliš mnoho nebo příliš málo. Obě situace jsou přitom velmi nebezpečné, „les“ dopravních značek je nepřehledný a řidiče mate, chybějící značky zase mohou vést i k tragédii. Je tomu tak zejména v menších obcích, kde často chybí řádné označení hlavní silnice. Policisté přitom poukazují, že za dopravní značení většinou nesou na svém území odpovědnost samy obce.

Občas se zdá, jako by největší piráti silnic neseděli za volantem, ale za úředním stolem. Například v Plzni si lidé často stěžují na nepřehledné značení jízdních pruhů, které může snadno způsobit nehodu. „Za křižovatkou dochází ke kolizním situacím, když někdo z levého pruhu skončí v pravém a obráceně,“ poukázal instruktor autoškoly František Šimek. Spíše úsměvně potom v západočeské metropoli působí vyznačení hlavní silnice ve frekventované ulici U Prazdroje – hlavní podle značky vede do brány pivovaru, zatímco auta, která pokračují po vytíženém tahu, podle úředníků vjíždějí za křižovatkou do vedlejší ulice.

Klatovští si zase stěžují na formální jednosměrku u nemocnice, která je sice řádně vyznačena, ale vjezd do ní blokují betonové zátarasy.

Zatímco ve městech je značení často zmatené, v malých obcích občas značky docela chybějí. Odborníci poukazují na častá problematická vyznačení přednosti. Třeba v Čermné na Domažlicku chybí však i jiná značka – jedna z ulic je na jednom konci vyznačena jako jednosměrka, na druhém konci však není značení zákazu vjezdu.

Policisté upozorňují, že za značení odpovídá majitel silnice – u komunikací I. třídy je to stát, na silnicích II. a III. třídy kraj, ale v městských a obecních ulicích leží odpovědnost na radnicích. Podle Karla Machuldy z plzeňského dopravního inspektorátu by měli řidiči, kteří se s problematickým značením setkají, upozornit buď místní úředníky, nebo přímo policii. „Vždycky dojde k nápravě,“ ubezpečil Machulda.