Za učitele suplují cizinci. Ne kvůli stávce, ale v rámci projektu

Praha – Seznámit děti s odlišnými kulturami cizích zemí a zdokonalit je v angličtině si klade za hlavní cíl projekt Edison pro střední a základní školy. Netradiční výuku vedou vždy celý týden studenti z různých koutů světa. Projekt v Česku funguje už 7 let a za tu dobu se do něj jen v Praze zapojilo více než 30 středních a základních škol. Tento týden se výukou baví například žáci základní školy na Barrandově.

Za zdejší učitele tento týden suplují cizí studenti z Indie, Mexika, Ruska, Egypta a Rumunska. Díky speciálnímu multikulturnímu výukovému projektu Edison se děti zábavnou formou učí o cizích národech a kulturách, seznámit se mohou třeba s tradičním indickým tancem. „Jde o zážitkovou pedagogiku, která je daleko výhodnější způsob vyučování než klasická výuka,“ upřesnila učitelka FZŠ Barrandov Dana Janů.

Z netradiční výuky profitují nejen české děti, ale i cizí lektoři, které vybírá studentská organizace AIESEC. Motivovat je může snaha o osobní rozvoj nebo podle slov projektové manažerky studentské organizace AIESEC Venduly Najtové třeba sledují získání zkušeností pro svou pedagogickou budoucnost.

Egyptský student Aladdin Adel El Gnarib: „Tohle je moje první zkušenost s vyučováním na základní škole a moc mě to baví. Interakce s dětmi je naprosto úžasná, miluju jejich úsměvy.“


Týdenní vyučovací program stojí v průměru 10 tisíc korun. „Nabídli jsme profinancování účasti v rámci programu Edison všem základním školám, přihlásily se asi tři nebo čtyři,“ uvedl radní pro školství v Praze 5 Michal Šesták (ČSSD).