Vejprtská lokálka má výluku, sníh uklízejí lidé s krumpáči

Chomutov – Dva víkendové vlaky, které jsou poslední památkou provozu na podivuhodné krušnohorské trati z Chomutova do Vejprt, budou muset cestující v sobotu a neděli oželet – už podruhé. Trať je pod sněhem a Správa železniční dopravní cesty poslala do boje s ním místo frézy pracovníky s krumpáči. Fréza si totiž se sněhovou vrstvou neporadila, ani když ji tlačily tři lokomotivy. Pracovníci s krumpáči se zavátou tratí pomalu probíjejí, do víkendu ji ale uklidit nestihnou.

Technologii jako z předminulého století zvolila SŽDC na vejprtské lokálce proto, že jsou koleje ukryty pod příliš vysokou vrstvou sněhu a fréza závěje nedokázala prorazit. Nejprve správa vyslala na trať frézu na běžné drezíně, když ta neuspěla, vyrazila do boje se sněhem trojice nákladních motorových lokomotiv řady 742, ale ani ony si se sněhem neporadily. „Nedá se to odklidit jinak než ručně,“ shrnul krajský ředitel Českých drah Daniel Jareš.

Pracovní četa však postupuje po trati jenom pomalu, v nejzavátějších úsecích se posouvá zhruba o deset metrů denně. Proto zůstává trať mimo provoz už druhý týden po sobě. Daniel Jareš odhadl, že se osobní vlaky na trať vydají nejdříve za další týden.

Loni vlaky z Chomutova do Vejprt nejezdily dokonce celou zimu. Krátce předtím, než nasněžilo, se stala nehoda, kdy jeden z mostů přes silnici poškodil kamion. Oblast potom zasypal sníh a SŽDC s odůvodněním, že nemůže kvůli počasí zahájit opravy, ponechala celou trať pod sněhem. Most se dočkal rekonstrukce, až když sníh roztál. Potom se vlaky na lokálku vrátily.

Drezíny na vejprtské trati
Drezíny na vejprtské trati

Po trati Chomutov–Vejprty, která loni oslavila 140 let od svého vzniku, jezdí dnes vlaky pouze o víkendech. Každou sobotu a neděli jezdí dva páry vlaků, z nich jeden je mezistátní a spojuje Chomutov s Chemnitz.