Funkcionalistický skvost opraven, propagace žádná

Brno – Funkcionalistická vila Tugendhat má po dvou letech za sebou památkovou obnovu v hodnotě 156 milionů korun. Pro veřejnost se otevře již toto úterý. Jak zjistili reportéři ČT, návštěvníci Brna a turisti se ale o tom nemají skoro šanci dozvědět. O možnosti navštívit tuto významnou památku neinformuje žádný leták či billboard. Vedení města slibuje, že marketingová kampaň se rozjede až v den otevření.

„Vila Tugendhat se stala letošním rokem tahákem číslem jedna. Je to top památka UNESCO, nejkrásnější funkcionalistická vila na světě,“ konstatuje s přesvědčením primátor Brna Roman Onderka (ČSSD). Turista se o tak významné památce ale sotva dozví. 

Okolo hlavní dopravní tepny, dálnice D1, se z billboardů dozvíte všechno možné, jenom ne to, že v cíli vaší cesty stojí unikátní památka. Na hlavním vlakovém nádraží informační tabule, letáky i přepážky nabízejí vyčerpávající informace o odjezdech, příjezdech a zlevněných jízdenkách. O tom, co stojí v Brně za to navštívit, ani slovo. Na brněnském letišti je situace podobná. 

Instrukce od města, jak turistům prezentovat největší brněnské lákadlo, nedostaly ani hotely, ale někde si dovedou poradit i bez nich: „My jsme vilu Tugendhat začlenili do všech našich materiálů jako zajímavost číslo jedna,“ upozorňuje obchodní ředitel hotelu Internacional Michal Říčánek. 

Vedení města ale slibuje, že reklamní kampaň se prý rozjede 6. března, kdy se vila otevře veřejnosti. Pak nebudou chybět letáky, billboardy ani třeba reklamní tramvaj. Rezervaci na prohlídku vily poslalo už na sedm set lidí.

Reportáž Elišky Bučinové (zdroj: ČT24)