Břeclav chce nádraží jako za Rakouska

Břeclav - Podobu jako z roku 1840 by měla získat nádražní budova v Břeclavi. Vedení města totiž usiluje o to, aby její fasádu České dráhy přestavěly do původního vzhledu. Ten nádraží ztratilo během několika rekonstrukcí, které proběhly v minulosti.


První vlak dorazil do Břeclavi s velkou slávou v roce 1839, o rok později vyrostla i nádražní budova. Město se tak stalo jedním z nejdůležitějších dopravních uzlů v habsburské monarchii. Jedinou vzpomínkou na historickou událost vjezdu prvního vlaku do českých zemí zůstává pamětní deska na stěně na nástupišti. „Budova se vyvíjela, dlouho si držela podobu z roku 1840. Největší přestavba byla v letech 1888-92, kdy nádraží získalo svůj klasicistní a secesní ráz. Technicistickou podobu získalo v 60. letech minulého století,“ popsala ředitelka břeclavského muzea Alena Káňová.

Radnice teď chce, aby významný milník v dějinách města připomínala samotná nádražní budova. „Hlavní průčelí se přizpůsobí původnímu rázu, upraví se fasáda, okna a střecha,“ plánuje místostarosta města Luboš Krátký.

Město nyní jedná s Českými drahami, které budovu vlastní. Ty se na její rekonstrukci tak jako tak chystaly, proběhnout by měla během dvou let. „O možnostech rekonstrukce s městem jednáme, už se s nimi sešel i projektant,“ potvrdila mluvčí ČD Radka Pistoriusová. Rekonstruovaná budova má být propojena s budovou autobusového nádraží, které vznikne hned vedle.