Farář kritizuje pohřební službu, majitelka se chce soudit

Křetín (Blanensko) – Odliv zákazníků chce majitelka pohřební služby Magdalena Raabová zastavit žalobou na křetínského faráře. Správce čtyř farností na Blanensku Zdeněk Veith doporučil věřícím, aby služeb Raabové pohřebního ústavu už nevyužívali, protože nejsou kvalitní. Lidé se následně od pohřební služby skutečně odvrátili.

Magdalena Raabová tvrdí, že poté, co farář Zdeněk Veith vyvěsil ve svých farnostech výzvu, aby lidé její pohřební ústav nevyužívali, šlo to s obchody rychle z kopce. „Od konce loňského roku jsem ve farnostech pana Veitha neměla ani jeden pohřeb. Všichni zákazníci odchází ke konkurenci,“ uvedla majitelka pohřební služby. Tvrdí, že je to důsledek farářovy výzvy.

Farář Veith ovšem poukázal, že když dříve pozůstalé na podnikatelku naopak odkazoval, nevadilo jí to. Následně však přicházely faráři stížnosti. „Mnohdy jsem se musel stydět, když jsem tu službu trošku doporučil a potom lidé byli nespokojeni,“ zdůraznil Zdeněk Veith.

Doporučení křetínského faráře
Doporučení křetínského faráře

O problémech s pohřebním ústavem Magdaleny Raabové hovoří i křetínští obyvatelé. „Když kněz řekl 'vyjděme v pokoji', nedělo se nic. Bylo trapné ticho a manžel pozůstalé se z toho zhroutil a vypadl z lavice. Pan farář musel obíhat kostel a shánět tu pohřební službu,“ vzpomněla Jana Novotná z Křetína na neobvyklý průběh pohřbu své sousedky, který měla technicky zajistit služba Magdaleny Raabové.

Výzva na kostele a také sdílené zkušenosti vedly k pádu poptávky po službách pohřebního ústavu, lidé se začali obracet na konkurenci. Majitelka postižené firmy je však přesvědčena, že se respektovaný farář do konkurenčního boje neměl vměšovat, a chystá žalobu. „Panu faráři nepřísluší hodnotit věci, které se týkají zákazníků a mě,“ podotkla Magdalena Raabová. Se svým někdejším podporovatelem se tak podnikatelka nejspíš příště setká až u soudu.